arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

مایلی کهن: مسئولان دوست دارند که در فوتبال تبانی باشد

سرمربی گهر: اینکه گفته می‌شود تبانی در کدام بخش فوتبال ما وجود دارد اصلا حرف صحیحی نیست چرا که به طور قطع می‌گویم تبانی در همه جای فوتبال ایران و حتی راستش را بخواهید فراتر از فوتبال هم وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب ورزشی، محمد مایلی‌کهن مایلی کهن که در تمرین پرسپولیس حضور یافته بود در جریان تمرین پرسپولیس گفت: به خاطر تمرین پرسپولیس در اینجا حضور پیدا نکردم، به ما محبت داشتند و مرا به عنوان عضو هیئت مدیره مؤسسه خیریه و بهزیستی پرسپولیس انتخاب کردند. اولین جلسه این مؤسسه امروز و در این روز مبارک بود که توأمان شد با تمرین پرسپولیس.
وی در پاسخ به این سوال که پس چرا ماجرای تبانی در فوتبال تا این اندازه به چشم آمده و سوژه رسانه‌ها شده گفت: اینکه گفته می‌شود تبانی در کدام بخش فوتبال ما وجود دارد اصلا حرف صحیحی نیست چرا که به طور قطع می‌گویم تبانی در همه جای فوتبال ایران و حتی راستش را بخواهید فراتر از فوتبال هم وجود دارد.
مایلی کهن در این لحظه متوجه حضور دوربین‌های تلویزیونی شد و گفت: البته من همه چیز را نمی‌توانم بگویم چرا که قابل انتشار نخواهد بود اما همین قدر به شما بگویم که تبانی در تمام سطوح فوتبال ایران و حتی جهان و مثلا در جام جهانی هم وجود دارد.
سرمربی گهر دورود در پاسخ به این سوال که جلوی تبانی را چگونه می‌شود گرفت و چه نهادی موظف به انجام این کار است گفت: مطمئن باشید تبانی قابل پیشگیری است و راه حل آن هم خیلی سخت نیست. مسئولان فوتبال نمی‌خواهند که تبانی وجود نداشته باشد. سال پیش مدیر یک باشگاه علنا فریاد زد که تیم ما تبانی کرده است اما چه اتفاقی افتاد؟ همان تیم رفت و در آسیا شرکت کرد. این نشان می‌دهد که عزم راسخ برای جلوگیری از تبانی وجود ندارد. شما فکر می‌کنید با اینکه یک نفر بیاید بگوید فلان مربی به من زنگ زده حالم را پرسیده و فلان پیشنهاد را داده فدراسیون می‌آید و کاری می‌کند؟ دیگر مدرک واضح‌تر و علنی‌تر از اینکه فریاد زدند که تیم ما تبانی کرده و هیچ کاری صورت نگرفت. از این بالاتر چه می‌خواهید؟
وی در مورد خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا و اینکه او اعلام کرده مایلی‌کهن جز 3 نفری است که در فوتبال و زندگی به آنها مدیون است، اظهار داشت: مهدوی‌کیا لطف دارد، او در همه زمینه‌ها یکی از بهترین‌ها بوده. در مقطعی که مسئولیت تیم ملی را بر عهده داشتند این بازیکن ارزنده عضو تیم ملی بوده است. مهدوی‌کیا را از قبل می‌شناختم او را در تمام رده‌ها زیر نظر داشتم. مهدی در تیم جوانان بانک ملی بازی می‌کرد، او نیز مثل جواد کاظمیان، فرهاد مجیدی و علی موسوی از جمله نفراتی است که می‌دانستم بازیکن بسیار خوبی است.
سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: اکنون افسوس می‌خورم، می‌توانیم همین حالا تیم ملی بهتری نسبت به سال 96 داشته باشیم و باید کمی زودتر پوست‌اندازی می‌کردیم. به هرحال دیدگاه‌ها متفاوت است. زمانی که مهدوی‌کیا را دعوت کردم 17 سال، مجیدی 18 سال و موسوی 19 سال سن داشتند. در آن مقطع با حضور مهاجمان خوبی مثل عزیزی، دایی، مدیرروستا، استواری، موسوی و ... ترافیک زیادی در خط حمله موجود بود که بعدها شرایط به نحوی شد که مهدوی‌کیا را به پست پیستون راست انتقال دادیم. مهدی در آن منطقه از زمین بهترین بازی‌هایش را ارائه کرد و توانست 2 گل به چین بزند.
مایلی‌کهن تأکید کرد: توانمندی مهدوی‌کیا بسیار بالاست، خیلی از بازیکنان هدف خود را انتخاب نمی‌کنند اما مهدی دیدگاه وسیعی داشت و به خاطر همین به افتخارات بزرگی دست پیدا کرد. او هرچه بزرگ‌تر شد همانند درختی که پربارتر می‌شود فروتن و افتاده‌تر شد.
مایلی‌کهن در مورد اینکه آیا برای تماشای بازی فینال جام حذفی به ورزشگاه می‌رود، عنوان کرد: همیشه گفته‌ام هر چه دارم اول از خدا، دوم از مادرم و سوم از پرسپولیس است اما به استادیوم برای حمایت از فوتبال و دیدن بازی همیشه رفته‌ام.
سرمربی تیم گهر همچنین درباره مراسم خیریه‌ای که امروز در تمرین پرسپولیس توسط مسئولان این باشگاه ترتیب داده شده بود گفت: اقدام بسیار مثبتی است و سردار رویانیان به کمک دوستان‌شان کار بسیار ماندگاری انجام دادند. اما ادامه این حرکات نیاز به تامین بودجه و اعتبار دارد و باید اندیشیده شود که چه منابع مالی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی در مورد اینکه پروین اعلام کرده مایلی‌کهن نیازی به کنترل نداشته، عنوان کرد: آقای پروین اعلام کرده‌اند بعضی الواط بودند، اما اسمی از ما نبردند، البته ما هم شیطان بودیم و پروین را دوست داشتیم. اگر زمانی اعلام کردند اتوبان دوستی ما با پروین یک‌طرفه است این حرف بدی نبوده یعنی ما موظف هستیم به ایشان احترام بگذاریم. اگر اکنون پروین اینجا باشد و من دستم در جیبم قرار داشته باشد وقتی او را ببینم به سرعت مؤدب می‌ایستم اما ما هم دلمان می‌خواست ایشان هم یک مقدار در برخورد با ما به اینگونه عمل کند.
پروین گفت: همیشه باید چند نفر را می‌پاییدم اما من می‌گویم همیشه باید 500 نفر پروین را می‌پاییدند.

 

نظرات بینندگان