arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲

مهدوی‌کنی: باید کسانی را کاندیدا کرد که مردم بپسندند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی تاکید کرد: «باید کسانی را در انتخابات کاندیدا کرد که مردم بپسندند.»

به گزارش ایسنا، رییس مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی در رابطه با این‌که توصیه‌اش به ائمه جماعات چیست؟ اظهار کرد: «آنها باید با هم همفکر باشند تا بتوانند در انتخابات یک یا دونفر را که صلاحیت دارند به مردم معرفی کنند که این خیلی‌هم موثر است و اگر با هم یکصدا باشند خیلی خوب می‌شود.»

 رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: «در این زمینه باید همان معیارهای رهبری را دنبال کرد، ولی بر مصادیق باید دقت بیشتری داشت، زیرا معیارها کلی است و مصادیق را آقایان تشخیص دهند و به مردم بگویند.»

مهدوی کنی در پاسخ به این پرسش که سازوکار انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز مشخص نشده و آیا معلوم هست که از مصادیق مشخصی حمایت می‌کند یا خیر؟ اظهار کرد: «ما داریم یک کاری می‌کنیم و به موقع‌اش می‌گوییم.»

وی در پاسخ به این‌که آیا درست است که نقش جامعه روحانیت مبارز در این دوره از انتخابات نسبت به دوره‌های قبلی کمرنگ‌تر شده است؟ گفت: «بی‌خود می‌گویید این‌گونه نیست.»

رییس مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی در رابطه با نظر وی راجع به تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها، گفت: «ما در دانشگاه امام صادق(ع) نیز از همان اول فضای آموزشی دختران و پسران را جدا کردیم و من اعتقادم این است که در عرصه آموزشی باید دختر و پسر از هم جدا باشند دانشگاه‌های دیگر بی‌خود اینگونه نیستند.»
نظرات بینندگان