arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲
تابش:

اگر آقایان هاشمی و خاتمی در بین مردم پایگاهی ندارند، چرا از اعلام کاندیداتوری احتمالی آنها مضطرب شده​اند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده اردکان در مجلس خواستار برخورد با برخی تندروی​ها و برگرداندن امور بر محور دین مداری و خرد ورزی و عقلانیت و اعتدال شد.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرآنلاین، اظهار داشت: علی​رغم تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور تمامی سلایق در انتخابات آتی ریاست جمهوری که یک راهبرد اساسی برای تحقق شعار حماسه سیاسی است، متاسفانه عده​ای که خود باید بستر ساز حضور مردم برای خلق حماسه باشند در قامت یک جناح با سخنان تند و آتشین و بعضا بدون منطق و استدلال بر علیه شخصیت​​هایی که رکنی برای نظام و انقلاب بوده و هستند، در اجتماع پایگاه دارند و از حمایت اقشار مختلف بهره​مندند در آتش کینه و نفرت می دمند و مردم را نسبت به آینده مایوس می کنند که مسلما در سرنوشت انتخابات تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه اخیرا برخی بداخلاقی​های سیاسی و رسانه​ای علیه اصلاح​طلبان انجام شده است، ادامه داد: فتنه آن است که به جای تحبیب قلوب بین مردم، بذر اختلاف و کینه توزی در جامعه بپراکنیم و احزاب و گروه​ها و جناح​ها و مردم را رو در روی هم قرار دهیم.

تابش در واکنش به برخی اظهارنظرهای منفی نسبت به نامزدی احتمالی خاتمی و هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری آتی، گفت: اگر آقایان هاشمی و خاتمی در بین مردم پایگاهی ندارند، چرا از اعلام کاندیداتوری احتمالی آنها مضطرب و دستپاچه شده​اند؟ چرا با سرمایه​های معنوی، اجتماعی و انسانی این کشور اینگونه بازی می​کنند؟

نماینده اردکان در مجلس با بیان اینکه برافروختن این آتش دیر یا زود دامن خود آنها را هم خواهد گرفت، افزود: صد آه و افسوس که دایره آن به همین جا ختم نخواهد شد و دین و آیین و مذهب تشیع و انقلاب اسلامی را که الگوی مردم سالاری در قرن اخیر است تضعیف خواهد کرد.

وی افزود: اخلاق، ادب و معرفت و لزوم حفظ وحدت در جامعه اجازه نمی​دهد که ما همچون این آقایان به این بداخلاقی​ها پاسخ دهیم. فقط وجدان مردم را به قضاوت می​خواهیم که این اظهارنظرهای تند آن هم از جانب افرادی که بعضا در کسوت نماینده ولی فقیه هستند و یا باید مبشر اخلاق و وحدت در جامعه باشند یا تضمین کننده امنیت انتخابات؛ به سود کیست؟ آیا به نفع مردم و مذهب اسلام و انقلاب است یا دشمنان قسم خورده این نظام و بدخواهانی که با صرف میلیاردها دلار نمی​توانستند اینگونه بذر اختلاف و کینه توزی بکارند؟

تابش گفت: از مراجع عظام تقلید، شخصیت​های تاثیرگذار در کشور و معتدلین جناح​ها درخواست داریم تا دیر نشده با این تندروی​ها برخورد کنند و کار را بر محور دین مداری و خرد ورزی و عقلانیت و اعتدال برگردانند.
نظرات بینندگان