arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲

صفار هرندي: اصلاح طلبان امروز نداي خروج از حاکميت خود را پس گرفته‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي جمهوري اسلامي با با بيان اينکه چطور اصلاح طلبان امروز نداي خروج از حاکميت خود را پس گرفته اند، اظهار داشت: راهبردها و مواضع نظام تغييري نکرده است بلکه کساني که اين شعار را دادند، تغيير کرده‌اند.

محمد حسين صفار هرندي شامگاه پنجشنبه در همايش "نقش خواص در بصيرت افزايي سال 92 " در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد رشت افزود: چطور بخشي از نيروهاي تندرويي که در گذشته مي خواستند از نظام خارج شوند امروز به اين نتيجه رسيده اند که بايد در انتخابات حضور يابند.

وي همچنين با طرح اين سئوال که چطور اصلاح طلبان امروز نداي خروج از حاکميت خود را پس گرفته اند، اظهارداشت: راهبردها و مواضع نظام تغييري نکرده است بلکه کساني که اين شعار را دادند، تغيير کرده‌اند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اعتراض و تحصن اصلاح طلبان در مجلس ششم گفت: بسط نشيني و تحصن در مجلس به اميد استقبال و حمايت مردم از کارهاي اين ارودگاه بود که تيرشان به سنگ خورد.

وي افزود: براي اجراي مراحل بعدي عمليات عليه نظام از اين فرصت ها استفاده کردند تا با به خيابان آوردن عده‌اي به نظام ضربه بزنند و در اين زمينه عنصر بيروني يکي از مولفه هاي موفقيت شان براي ضربه زدن به نظام بوده است. صفار هرندي تصريح کرد: دو جريان قدرتمند سياسي اصلاح طلبان و اصولگرايان با هم رقابت مي کنند و هر دو متعلق به نظام هستند اما در يک مقطعي جريان اصلاح طلبي که با پشتيباني مجمع امور روحانيون حمايت مي شد به اين نتيجه رسيد که براي موفقيت در رسيدن به خواسته هاي خود به عناصر بيروني از قبيل عناصر رسوب کرده در حواشي انقلاب ياري بگيرند و چشم به قدرت هاي سلطه جهاني دوختند.

وي در ادامه تودهني مردم به معاندان نظام در داخل و خارج کشور در هشتم و نهم دي ماه سال 88 را اصلي ترين ضربه براي شکست دشمنان دانست و اظهارداشت: مردم گيلان با تقدم در اين حماسه نقش آفريني ماندگاري در تاريخ ثبت کردند. اين سياستمدار و روزنامه‌ نگار ايراني گفت: در فتنه سال 88 وجدان بيدار عمومي مردم به اين جهت سوق يافت که بايد مهري به پايان فتنه بزنند و اين مهر آنقدر محکم بود که نه تنها دشمنان داخلي بلکه دشمنان خارج از کشور را نيز مايوس کرد به گونه اي که وزير دفاع انگليس نيز در سخنان خود پس از حماسه نهم دي اذعان به پايان يافتن جنبش سبز در ايران کرد.

وي در ادامه اراده خداوند و توجه حضرت حق در پيروزي حق عليه باطل را از عوامل موفقيت نظام جمهوري اسلامي ايران در فتنه سال 88 بيان کرد و گفت: اين انقلاب به راحتي به دست نيامده که به راحتي از دست برود.

صفار هرندي تصريح کرد: جريان توهم زده داخلي که به اين نتيجه رسيده بودند در انتخابات مجلس شوراي اسلامي اگر مردم حضور 30 درصدي در انتخابات داشته باشند حمله نظامي آمريکا به کشور را مشاهده خواهند کرد اما با بصيرت و حضور حداکثري مردم در انتخابات به اين نتيجه رسيدند که براي تغيير در حکومت بايد به داخل نه بيرون رجوع کنند. وي همچنين تاکيد کرد: موضع اصلي نظام موضع رهبري است نه موضع کساني که با توجه به شرايط تصميم مي گيرند. وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي جمهوري اسلامي گفت: مقام معظم رهبري با موضع گيري بسيار سريع در برابر ادعاهاي برخي تندروها مبني بر اينکه " طومار اصلاح طلبان را به پيچيد و آنها را نابود کنيد" فرمود: مگر مي توان جرياني که ذائقه سياسي و عقبه اجتماعي دارد را از بين برد، نمي فهميد که چه مي گويد.

وي افزود: مرحبا به نظامي که در برابر جريانات معارض کاملا سنجيده عمل کرد و با کمترين ميزان خسارت بيرون آمد. هرندي با تاکيد بر اين سخن گوهر بار مقام معظم رهبري که فرمودند"انتخابات سر وقت خود برگزار مي شود و کسي نمي تواند جلوي برگزاري انتخابات را بگيرد " گفت: اين سخن مقام رهبري در جواب افرادي که خيال مي کنند گزينه آنان از فيلتر قانون رد نشود يا اقبال مردمي به آنان نباشد براي نظام از هم اکنون خط و نشان مي کشند، جواب اين افراد همان جوابي که برخي از افراد چهار سال پيش گرفته و دماغ سوخته برگشتند.
نظرات بینندگان