arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۲

یاسر هاشمی: به خاطر مردم اجازه سهم‌خواهی در دولت تدبیر و امید نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حق سهم خواهي از دولت تدبير و اميد را نداريم

دايره انتخاب رييس‌جمهور يازدهم براي كابينه و دولت بسيار وسيع خواهد بود‌ چرا كه اين كابينه بايد نمادي از آشتي ملي باشد

اعتماد|تغيير سياسي جدي در هرم اجرايي كشور و انتقال قدرت از اردوگاه اصولگرايان به اصلاح‌طلبان باعث شده تا گمانه زني‌ها درباره چينش كابينه يازدهم به رياست حسن روحاني زودتر از ساير دولت‌ها آغاز شود. رسانه‌هاي اصولگرا كه عموما وابسته به نهادهاي حكومتي هستند گوي سبقت درباره چينش كابينه را حتي از رييس‌جمهور منتخب ربوده و به انتشار ليست‌هاي متعدد دست زده‌اند. اين در حالي است كه كميته انتصابات كابينه يازدهم كه از سوي روحاني منصوب شده‌اند و حلقه نزديكان او را تشكيل مي‌دهند از روز چهارشنبه نخستين جلسه خود را بدون بررسي گزينه‌يي خاص و تنها با هدف تعيين معيارها آغاز كرده است. در ميان گزينه‌هاي معرفي شده از سوي رسانه‌هاي اصولگرا نام شخصيت‌هاي مستقل از وزراي سابق تا نزديكان روحاني، هاشمي و خاتمي به چشم مي‌خورند كه عموما تكنوكرات‌هايي هستند كه تا پيش از ظهور احمدي‌نژاد، در پست‌هاي مختلف حضور ديرينه داشتند. در اين ميان طرح نام ياسر هاشمي آخرين فرزند آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني در رسانه‌ها براي تصدي وزارتخانه نوپاي ورزش و جوانان بيش از پيش جلب‌توجه كرد.

فرزند 42 ساله رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم مسووليت دفترهاي پدرش در دانشگاه آزاد و مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص را برعهده دارد. همان نهادي كه حسن روحاني رياست آن را برعهده دارد و معلوم نيست پس از دريافت كليد پاستور همچنان مي‌خواهد دفتر خود در نياوران را حفظ كند يا خير؟

با اين حال براي اطلاع از موضوع سراغ ياسر هاشمي رفتيم تا درباره آن به گفت‌وگو بنشينيم اما او ضمن مخالفت با گفت‌وگو اصل خبر را تكذيب كرد و گفت «حضورم در ستاد دكتر روحاني را براي خود يك وظيفه ملي مي‌دانستم.»تنها سوالي كه امكان دريافت جواب از ياسر هاشمي پيدا كرد اين بود: «با توجه به خبرهاي مطرح شده در رسانه‌ها درباره كابينه، نظر شما چيست؟» كه پاسخ او چنين بود: «انتشار ليست‌هاي عجيب و غريب گمانه‌زني رسانه‌هايي است كه به اعتقاد من هدف‌شان آشتي ملي نيست. كساني كه اين شايعات را مطرح مي‌كنند مي‌خواهند طوري وانمود كنند كه دايره انتخاب آقاي روحاني بسيار محدود است. در پاسخ به اين سوال شما بايد بگويم به خاطر مردم اجازه سهم‌خواهي در دولت تدبير و اميد نداريم.»ياسر هاشمي در ادامه گفت: «با توجه به تاكيد آقاي روحاني بر تشكيل دولت فراجناحي، برقراري آشتي ملي و مشي اعتدالي قوه مجريه فقط كساني كه مهر افراط و تفريط به پيشاني دارند از اين دايره بيرون خواهند بود. دايره انتخاب رييس‌جمهور يازدهم براي كابينه و دولت بسيار وسيع خواهد بود چرا كه اين كابينه بايد نمادي از آشتي ملي باشد.»
نظرات بینندگان