arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۲

مجید انصاری: تدبیر رهبری در دستور به نیروهای مسلح و ائمه‌جمعه در خلق حماسه سیاسی تعیین کننده بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مهر نوشت:

در کنار تدبیر آقایان هاشمی و خاتمی، تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر صدور بخشنامه به نیروهای مسلح برای عدم دخالت در انتخابات و دستور اکید به ائمه جمعه برای استفاده نکردن از این تریبون به نفع جریانی خاص، نقشی تعیین کننده در خلق این انتخابات پر شکوه داشت.

حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «تقدیر از عارف حمایت از روحانی» گفت: با وجود این که فضای ثبت نام ها فضای یاس بود و برخی فکر می کردند دوران مردم سالاری به سر آمده است و مهندسی انتخابات، برای همیشه انتخابات آزاد را از مردم سلب کرده است اما در این میان بزرگمردانی که پنجاه سال زیر سنگین ترین فشار ها بودند توانستند صحنه را تغییر دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار این که بزرگمردانی بودند که در این هشت ساله به تازیانه تهمت تاخته شدند ولی در کنار مردم استوار ماندند، گفت: آن ها با این کار خود امروز توانستند اثر بزرگی بر عرصه انتخابات بگذارند.

مجید انصاری با تاکید بر این که این انتخابات پیامی برای کسانی داشت که هشت سال با نوشتن فحش نامه و مقاله خود را خسته کردند گفت: اگر این رفتار موثر بود باید نامی از خاتمی در میان مردم نمی بود و اگر این نامهربانی ها اثر داشت باید امروز هاشمی رفسنجانی از خاطره مردم طرد می شد و اگر این سرکوب ها تاثیری داشت امروز نباید در این محفل و محفلهایی از این دست کسی از ترس حضور داشته باشد.

وی افزود: خوب است که آن ها برای آینده درس بگیرند و به شعور ملت توهین نکنند.

وی با اظهار این که نقش هاشمی رفسنجانی و خاتمی از مدت ها قبل در این عرصه بی بدیل و تعیین کننده بود گفت: نقش اخلاقی و بزرگ استاد فرزانه ایران، الگوی اخلاق در حوزه سیاست ورزی، جناب آقای عارف و درس گرفتن از تجربه های گذشته که باید همه با هم باشیم نیز از عوامل پیروزی در این انتخابات بود.

وی با بیان این که در کنار تدبیر آقایان هاشمی و خاتمی، تدبیر مقام معظم رهبری برای خلق این حماسه تعیین کننده بود گفت:  اقدام ایشان در صدور بخش نامه به نیروهای مسلح برای عدم دخالت در انتخابات و دستور اکید به ائمه جمعه برای استفاده نکردن از این تریبون به نفع جریانی خاص، نقشی تعیین کننده در خلق این انتخابات پر شکوه داشت. این سخن ایشان که رای مردم حق الناس است و این جمله بسیار مهم ایشان که کسانی که نظام را قبول ندارند ولی ایران را که دوست دارند باید در انتخابات شرکت کنند، نیز نقشی بسیار تعیین کننده در خلق این حماسه داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این سخن رهبری مبنی بر این که کسانی که نظام را قبول ندارند نیز باید در انتخابات شرکت کنند پیام مهمی به مدعیان حامی ولایت فقیه دارد. این سخن به معنای این است که ایران برای همه ایرانیان است . این سخن به این معناست که چتر نظام اسلامی بر سر همه افراشته است و همه گروه ها و همه مردم در سایه آن قرار دارند.

مجید انصاری افزود: با این وجود نیاز مبرم وجود دارد که قانون انتخابات اصلاح شود و نظام انتخابات های کشور شامل خبرگان، مجلس و شورا و ریاست جمهوری باید نظام مند شود تا دیگر مهندسی غیر ممکن باشد.
نظرات بینندگان