arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۲

احمدی نژاد: خلیج فارس به فارس می‌رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : احمدی نژاد در افتتاح پروژه های مهر ماندگار استان فارس گفت: امیدوارم شبکه ریلی و حمل و نقل استان فارس در دولت دهم به خلیج فارس متصل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمود احمدی‌نژاد امروز در افتتاح پروژه های مهر ماندگار استان فارس با آرزوی تحقق اتصال شبکه ریلی و حمل و نقل اتصال استان فارس به خلیج فارس در دولت دهم، با بیان اینکه صنعت فولاد لکوموتیو صنعت را به حرکت در می آورد، اظهار کرد: صنعت حمل ریلی یکی از مهمترین  زیرساخت های توسعه است و پایه و مقدمه پیشرفت و ارتباطات و حمل و نقل است.

نخستین وعده سفر استانی در فارس محقق شد

وی با بیان اینکه گشودن یک گره از مشکلات مردم برابر 70 هزار حج است چراکه خداوند تنها یک بار سفر به آن را واجب کرده است افزود: پروژه‌هایی از جمله فولاد پاسارگاد شهر کوار که امروز در استان فارس افتتاح شد، در نخستین سفر به این استان وعده آن را به مردم داد بودیم تا این استان برای صنعتی شدن جهش خود را آغاز کند، زیرا زمانی که صنعت فولاد حرکت خود را در اقتصاد و صنعت شروع کند، صنایع پیشرو  پشت سر آن صنایع  شروع به حرکت می کند.

وی با بیان اینکه معدن، تبدیل سنگ به شمش، تبدیل شمش به محصول است تصریح کرد: استان فارس تنها در نخستین بخش معدن مشکل دارد و در سیار بخش ها آماده حرکت به سمت تولیدف اشتغال و صادرات است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه دربخش معدن و آلودگی های زیست محیطی با محیط زیست رایزنی‌های لازم را  انجام شده است گفت:حرکت ملت ایران به سوی قله‌های پیشرفت پرشتاب تر از گذشته در حال حرکت است و هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را انکار کرده و یا مهار کند.

وی با بیان اینکه تونل اباصالح صرفه‌جویی عظیمی را در وقت و انرژی به دنبال دارد افزود: این تونل به طول 2 هزار و 100 متر مسیر کوهستانی را در شهرستان اقلید کوتاه می‌کند.

نظرات بینندگان