arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۸ تير ۱۳۹۲

درهاي بقيع روزانه چند ساعت باز است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درهاي قبرستان بقيع روزانه تنها ۳ ساعت به روي عاشقان خاندان اهل بيت عصمت و طهارت باز است و زائران در اين ساعات نيز با محدوديت‌هاي فراواني مواجه هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از حج، قبرستان بقيع هر روز از اذان صبح به روي زائران گشوده مي‌شود و نزديك طلوع آفتاب بسته مي‌شود و دوستداران اهل بيت عليهماالسلام از فيض زيارت اين مكان مقدس تا عصر محروم خواهند بود.

بر اساس اين گزارش، عصرها نيز حدود يك ساعت بعد از نماز عصر زائران اجازه دارند وارد بقيع شوند و سپس با اخراج زائران درهاي آن تا اذان صبح فردا بسته خواهد بود.

شايان ذكر است، بقيع در چند قدمي مسجدالنبي واقع شده و قبور چهار ائمه معصوم، امام حسن، امام زين العابدين، امام محمد باقر و امام جعفر صادق عليهماالسلام، ام البنين مادر حضرت ابوالفضل، ابراهيم يكي از فرزندان پيامبر، عباس عموي پيامبر، همسران پيامبر و برخي از كشته شدگان جنگ احد در اين مكان مقدس واقع شده است.

قبرستان بقيع به صورت هشت ضلعي و داراي دو ورودي است. مزار ائمه در بقيع تا پيش از تخريب آن توسط وهابيون در تاريخ هشتم شوال ۱۳۴۳ هجري قمري داراي گنبد و بارگاه و ضريح چوبي بوده است.

از زمان تخريب گنبد و بارگاه ائمه توسط افراطيون وهابي، قبور واقع در آن تنها با قطعه سنگ هايي قديمي و بدون نام مشخص شده است.
نظرات بینندگان