arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۲

خراسان رضوی، منطقه قرمز قاچاقچیان مواد مخدر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی خراسان ‌رضوی گفت: استان خراسان رضوی جزء استان‌های قرمزی است که قاچاقچیان مواد مخدر در این استان احساس نا امنی می کنند و کمتر به آن نزدیک می شوند.

به گزارش ایسنا، بهمن امیری‌مقدم شب گذشته 8 تیر ماه در نشست آموزشی نقش دین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه تعداد معتادان استان در حال کاهش است، عنوان کرد: فروش مواد مخدر در حال حاضر به عنوان تجارت پر سودی شناخته شده است که افراد پاک را نشانه گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات مجدانه‌ای که در استان برای جلوگیری از ورود مواد مخدر انجام شده است، تاکید کرد: امروز در دنیا هنگامی که سازمان ملل از مرزهای ایران بازدید می‌کند و زحمات دست‌اندرکاران در این حوزه را می‌بیند اذعان می کنند که ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و پیشتاز در دنیا‌ست و استان خراسان رضوی مقام اول را مبارزه با این مواد خانمانسوز دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی یاد آور شد: اگر هر کدام از کشور‌ها مثل ایران که گرفتار این پدیده شوم هستند، بتوانند اقدام کنند، پیشگیری ‌آثار و برکات بیشتری خواهد داشت، اما همه می‌دانیم که مافیای قدرت به این واسطه بر قدرتشان نشسته‌اند و این تجارت را رها نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: تا کنون 3 هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب شده‌اند که راه انسانیت را پیش گرفته بودند، این شهدا و جانبازان متعلق به ما ‌یا تنها کشورمان نیستند، بلکه متعلق به دنیای و احیای انسانیت هستند.

امیری‌مقدم با اشاره به اینکه فرد معتاد خانواده اش را نیز متلاشی می‌کند، اظهار کرد: خانواده نقش اصلی را در تربیت و مبارزه با مواد مخدر دارد، لذا اگر حتی یک نفر دچار آلودگی شود، به کل خانواده سرایت خواهد کرد و تاثیر منفی آن نتیجه‌ای جز متلاشی شدن خانواده نخواهد بود.

فرمانده انتظامی خراسان ‌رضوی تاکید کرد: باید در پیشگیری از اعتیاد همه نهادها و سازمان‌ها و گروه ها احساس تکلیف کنند و نمی توان تنها به نهاد های دولتی تکیه کرد و فراموش نکنیم که خانواده بیش از همه این ارگان ها تاثیر گذار است.

وی با بیان اینکه تا کنون نیروی انتظامی در هر روزنه‌ای که امکان آموزش و پیشگیری وجود داشته، وارد شده است، گفت: در گذشته بیش از 200 هزار معتاد در استان وجود داشت که این آمار با توجه به اقداماتی که صورت گرفته و همچنین فرهنگ‌سازی‌هایی که در این چند سال اخیر انجام شده به 160 هزار نفر کاهش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی تاکید کرد: تمام اقدامات آموزشی، فرهنگی و ... که ما انجام می دهیم قسمتی از موضوع را پوشش می دهد که بخش عظیم‌تر آن بر دوش خانواده است که در غیر این صورت نتیجه‌ای نخواهد داشت، پس اگر بتوانیم با این فعالیت‌ها حتی یک معتاد را نجات دهیم‌ یا از الودگی یک نفر جلوگیری کنیم، با قاطعیت می‌توان گفت جامعه را نجات داده‌ایم.

نظرات بینندگان