arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۲

خبرگزاری «موشنا» افتتاح شد/ اکران شهرموش‌ها ۲ در نوروز ۹۳

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نشست خبری شهرموش‌ها ۲ برگزار شد، در این نشست زمان اکران این فیلم سینمایی نوروز ۹۳ اعلام شد و از سایت خبری این فیلم به نام خبرگزاری موشنا، رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، نشست خبری «شهر موش‌ها2» با حضور علی سرتیپی، منیژه حکمت، مرضیه برومند، محسن شاه آبراهیمی، فرهاد توحیدی، مرتضی احمدی، همایون اسعدیان، آزاده پور مختار، هنگامه مفید و اهالی رسانه در باغ موزه قصر برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری که به صورتی متفاوت برگزار شد، دو موش به نام‌های موشی و موشه که شبیه عروسک‌های شهر موش‌ها بودند و اجرای برنامه را بر عهده داشتند با دعوت از منیژه حکمت و مرضیه برومند و علی سرتیپی برنامه را با پرسش و پاسخ از ان افراد آغاز کردند.

برومند در توضیحاتی در مورد شهر موش‌های 1 گفت: سریال شهر موش‌ها در سال 1360 از تلویزیون پخش شد و در سال 1363 فیلم سینمایی آن ساخته شد. شهر موش‌ها اولین فیلمی بود که بچه‌ها و کودکان فیلم خودشان را داشتند و برای فیلم خودشان به سینماها رفتند. علاوه بر این موارد، شهرموش‌ها موزیکال بود و بچه‌ها از موزیکال بودن آن استقبال کردند.

حکمت در ادامه درباره تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی گفت: سال‌ها به دنبال ساخت فیلم کودکی بودم که بتوانم سه نسل را به سینما بکشانم و این فیلم آنقدر برای بچه‌ها جذابیت داشته باشد تا بتوان آنها را حتی برای چند ساعت از پشت کامپیوتر‌ها بیرون کشید و به سینما‌ها آورد.

حکمت در خصوص برومند، گفت: برومند برای کارگردانی این فیلم سینمایی به ما لطف کرد زیرا تا قبل از این بسیار از او خواسته شده بود تا شهر موش‌ها 2 را بسازد اما نپذیرفته بود و به این شرط قبول کرد تا این کار را انجام دهد که من و سرتیپی تمام توان خودمان را برای بهترین بودن این کار صرف کنیم و من حاضرم تا تمام زندگی 50 ساله‌ام را بگذارم تا این کار به نحو احسن از آب در بیاید.

برومند در خصوص حضور شخصیت‌های قبلی در این کار گفت: در این کار پرسوناژ‌های قبلی همراه با پرسوناژ‌های جدید حضور دارند. البته باید عنوان کنم که اسم این کار شهر موش‌ها است و طبیعی است که باید یک شهر پر از موش در این کار داشته باشیم.

برومند در خصوص عروسک‌های فیلم سینمایی شهر موش‌ها 1 گفت: در آن زمان بنیاد سینمایی فارابی به ما گفت باید همه عروسک‌ها را تحویل آنها دهیم و ما نزدیک به 200 عروسک را در جعبه‌های منظم قرار دادیم و فقط یه عروسک بدل از کپل را در جعبه‌ها نگذاشتیم و همه را تحویل بنیاد فارابی دادیم.  زمانی که موزه سینما فتتاح شد و از ما عروسک شهرموش‌ها را خواستند ما فقط همان بدل عروسک کپل را داشتیم. بعد‌ها با خبر شدیم که تمام عروسک‌های شهرموش‌ها در شهرک غزالی به صورت تیکه و پاره افتاده است. عروسک های خونه مادربزرگه نیز در آرشیو تلویزیون نابود شد و این رسم بدی است که ما تحویل دهیم و آنها نابود کنند.

در ادامه این برنامه زمانی که سرتیپی به بالای سن آمد یکی از موش‌های مجری از سرتیپی پرسید که می‌گویند که مافیای سینما دست تو است؟ سرتیپی پاسخ داد: مافیای سینمای ایران چیست؟ چرخش مالی سینمای ایران 30 میلیارد است به همین دلیل در این سینما مافیا هیچ معنایی نداردو هرکس در این سینما کار می‌کند برایش حرف در می آورند.

سرتیپی در خصوص شهر موش‌ها 2 گفت: این فیلم در بخش خصوصی اولین فیلم بزرگ و گران سینمای ایران است که فقط 7 ماه برای پیش تولید آن زمان برده است. هزینه‌های این فیلم سینمایی بسیار گران است اما ما با عشق کار را جلو می‌بریم.

حکمت در خصوص عدم حمایت مدیران فرهنگی از کار، گفت: هیچ کدام از مدیران فرهنگی کشور از ما حمایت نکردند و به جز آقای میرعلایی هیچ کس به ما حتی خسته نباشید هم نگفت. من تشکر می کنم از آقای مهدی منتظرالمهدی در بخش ناجی هنر، که دو سوله بزرگ که لوکیشن کار است را به طور رایگان در اختیار ما قرار داند.

در ادامه این نشست حکمت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چقدر فکر می‌کنید این کار در دنیای عرصه رسانه‌ها بتواند کودکان و خانواده‌ها را جذب کند، گفت: ساخت چنین کاری که بتواند در این عرصه رقابت بازی‌های و فیلم‌های کامپیوتری سه نسل را با هم جذب کند، چندین سال دغدغه من بود، اما با توجه به اینکه ما بهترین‌های سینما را گرد هم جمع کردیم و سعی کردیم تا بهترین پیش تولید و تولید را داشته باشیم، فکر می‌کنم کار بتواند با همه ارتباط خوبی برقرار کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کار به طور رسمی کلید خواهد خورد، گفت: 7 ماه است که کار با پیش تولید خود آغاز شده و فکر می‌کنم بتوانیم در شهریور‌ماه، کار را کلید بزنیم.

در ادامه نشست، برومند در خصوص استفاده از «سی جی آر» تکنیک جلوه‌های ویژه کامپیوتری گفت: قصد داریم از سی جی آر در طول کار استفاده کنیم البته تا جایی که بتوانیم به طور مستقیم جلوی دوربین می‌رویم اما هرجایی که نشود و نتوانیم از سی جی آر استفاده خواهیم کرد.

برومند در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه این فیلم رقیب کلاه قرمزی خواهد بود و یا دوست آن؟ پاسخ داد: ما رقیب کلاه قرمزی نیستیم و دوستش هستیم و همیشه از اینکه حضور دارد خوشحال بودم اما نارحت می‌شوم زمانی که می‌بینم یک کار درجا می زند. این مورد مساله‌ای است که ما در این کار تکرار نخواهیم کرد. همه از گذشته خاطره خوبی دارند و ما قصد داریم تا کاری تکرار نشدنی را بسازیم که مورد استقبال همه قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: من همیشه مانند یک مادر از همه کسانی که از کار کودک حمایت کردند، حمایت کردم. این را هم بدانیم که کار کودک آنقدر خلاء دارد که همه می‌توانند در آن کار کنندتا شاید بتوان کمبود‌های این حوزه را برطرف کرد.

حکمت در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارند عروسک‌های این کار، تولید عمومی بشود، گفت: عروسک‌های شهر موش‌ها برای عموم تولید خواهد شد و برای این کار از یک شرکت فرهنگی کمک خواسته‌ایم که او نیز برای ساخت عروسک‌ها قرار است از چین پولیش اعلا وارد کند زیرا معتقد است که عروسک‌هایی که دست بچه‌ها قرار می‌گیرند باید کیفیت بالایی داشته باشند.

حکت درباره سختی‌های تولید کار گفت: متاسفانه هر هفته برآورد هزینه‌های ما تغییر می‌کند و من نمی‌دانم این گرانی‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟  دست کسانی که هر روز همه چیز را گران می‌کنند، درد نکند. البته این فیلم در بخش خصوصی کار می‌شود و دست همه مدیران فرهنگی هم درد نکند برای کمک‌هایی که به ما نکردند. فقط امیدوارم زمانی که این فیلم ساخته شد نخواهند، آن را به نام خود تمام کنند. بدانند که اگر کمکی به ما کنند به سینمای کودک کمک کرده‌اند.

برومند در ادامه این نشست، درباره سینما، گفت: من خیلی وقت است که دیگر مناسبات سینمایی را درک نمی‌کنم و به همین دلیل است که به تلویزیون آمده‌ام. ما ایرانی‌ها زمانی که کسی می‌خواهد کاری را شروع کند به او خدا قوت و یاعلی می‌گوییم و ابراز امیدواری می‌کنیم که بتواند به خوبی کارش را انجام دهد. اما متاسفانه از زمانی که قرار شد من این کار را انجام دهم، همه با من تماس می‌گیرند و به جای خدا قوت می‌گویند که می‌دانیم تو نمی‌توانی این کار را انجام دهی چون سخت است و یا نمی‌توانی با سرتیپی و حکمت کنار بیایی! این چگونه ابراز امیدواری دادن است؟ چه دعای خیری برای من است؟ می‌خواهم بگویم که جامعه فرهنگی کشور ما دچار کمبود است و میخواهم از این فرصت استفاده کنم و به خانواده سینما بگویم که کوتاه بیایند و به دنبال پول نباشند، پول آنقدر‌ها هم ارزش ندارد. باید بی اخلاقی‌ها را کنار بگذاریم.

برومند در انتهای نشست درباره عروسکی بودن کار گفت: به جز گربه که تن پوش است تمام کار فول عروسکی است و می دانید که کار تمام عروسکی تولید به شدت سخت و مشکلی دارد. می‌خواهیم کار، در 85 تا 90 دقیقه با تایم کم و ریتم تند، به خوبی از آب درآید. در آخر زمان اکران شهر موش‌ها 2، نوروز سال 93 خواهد بود.

در انتهای این نشست، یک گروه موسیقی، آهنگ فیلم سینمایی شهر موش‌ها را با همراهی حضار، اجرا کرد.

نظرات بینندگان