arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۱۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۲

یادداشت تند شاهزاده سعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 يك شاهزاده سعودي در مقاله‌اي شديداللحن، مفتي‌هاي وهابي سرشناس عربستان از قبيل "سلمان العوده"، "محمد العريفي"، "ناصر العمر" و "عوض القرني" كه از اعضاي جريان موسوم به "بيداري" در عربستان هستند را "خوارج" ناميد.

به گزارش شفقنا، شاهزاده ممدوح بن عبدالعزيز، فرزند مؤسس پادشاهي "آل سعود" در مقاله‌اي در روزنامه "الحيات" نوشت: فرقه شيطان با همان جريان الصحوه و اعضاي خوارج آن بين سال‌هاي 1405 تا 1415 ميلادي بر ما اشراف پيدا كرده‌اند كه گويا ما و سرزمين ما از سخنان خداوند و رسول خداوند غافليم. وي در اين مقاله نوشت: جريان "بيداري" همان "الصحوه"، فرقه شيطان است كه جامعه را فريب مي‌دهد.

فرزند مؤسس پادشاهي "آل سعود" در اين مقاله افزود: "به خدا سوگند اعضاي جريان "الصحوه" از زماني كه در رأس كشور قرار گرفته‌اند با فكر سياه خود كه گاهي رنگ اسلام به آن مي‌دهند و گاهي آن را به امور مورد پسند مردم عجين مي‌كنند، تاكنون يك عالم به كشور تحويل نداده‌اند...‌اي ملت عربستان آيا نمي‌بينيد كه بر موضوع خوارج بر زبان و لب سلمان العوده و جماعتش قفل زده شده است اگر اينگونه نيست يك سخن عليه خوارج از زمان تأسيس آنها تاكنون بگوييد".
نظرات بینندگان