arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۲

آیت الله هاشمی: منافع هیچ باند، حزب و فردی نمی‌تواند موازی منافع انقلاب باشد/نباید با لجاجت بر روی افکار افراطی، جوانان را در تنگنا قرار داد

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مسئولان و كاركنان سطوح مختلف مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به كینه‌ورزی‌های سیاسی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و دوگانگی رفتار و گفتار آنان در مواجهه با مردم ایران، گفت: انتظار نبود كه در شرایط جدید پس از انتخابات، خارج از عرف دیپلماتیك این‌گونه رفتار كنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مسئولان و كاركنان سطوح مختلف مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به كینه‌ورزی‌های سیاسی دشمنان علیه انقلاب اسلامی و دوگانگی رفتار و گفتار آنان در مواجهه با مردم ایران، گفت: انتظار نبود كه در شرایط جدید پس از انتخابات، خارج از عرف دیپلماتیك این‌گونه رفتار كنند.

به گزارش انتخاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با برشمردن راههای برون‌رفت كشور از تنگناهای خودساخته و محدودیت‌های دشمنان، همدلی و همراهی مردم را مهمترین سرمایه انقلاب خواند و گفت: تا به حال با این سرمایه جلو آمده‌ایم و بعد از این نیز با تقویت آن به سوی اهداف متعالی انقلاب، امام و شهدا حركت می‌كنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به نتیجه انتخابات 24 خرداد، گفت: منافع هیچ باند، حزب و فردی نمی‌تواند موازی منافع انقلاب باشد، اما بعضی‌ها این مصلحت اقوی را ندیده می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تلاش برای مأیوس كردن مردم امیدوار به انتخابات را گناه نابخشودنی دینی و ملی دانست و تأكید كرد: خداوند قلوب مردم را متوجه كرد و با شعور و احساس مسئولیت در بدترین شرایط به میدان آمدند و باید از این موقعیت استفاده كنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری فضای امید و آرامش جامعه را ستود و گفت: انشاءالله پس از ماه مبارك رمضان كه بهترین فرصت برای سازندگی روحی فردی و اجتماعی است، با قلبی روشن و پرونده‌ای پاك در درگاه الهی و تجدید نفس سیاسی، كارها را با محوریت گشودن گره‌ها از مشكلات مردم آغاز می‌كنیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، میلاد دومین امام شیعیان را تبریك گفت و تأكید كرد: باید هوشمندی این امام همام در عبور دادن جامعه اسلامی از گردنه خطرناك دشمنان راهنمای سیاسی ما باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در دیدار سرمربی تیم استقلال و جمعی از پیشکسوتان و دست‌اندرکاران حوزه ورزش، قهرمانی‌ها اخیر تیم‌های ملی فوتبال و والیبال را به ملت ایران و جامعه ورزشی کشور تبریک گفت.

وی افزود: ورزش راه مناسبی است که مردم به ویژه قشر جوان می‌توانند در پناه آن به رشد و کمال مطلوب دست یابند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در دنیای معاصر، ورزش پدیده‌ای است که در بین تمام اقشار مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است.

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه همه ما مسئول حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی هستیم، گفت: نباید با لجاجت بر روی افکار افراطی که نه تنها ضروری نبوده بلکه اصالتی هم ندارند، پافشاری‌کرده و جوانان را در تنگنا قرار داد و تصویر غلطی از اسلام ارائه دهیم.

وی با اشاره به روند پیروزی انقلاب و تأسیس نظام جمهوری اسلامی که در تاریخ بی‌سابقه است، افزود: مردم با حضور و انتخاب خود در 24 خرداد نشان دادند که نظام ما یک نظام دستوری نبوده و در پی تغییر در روند اجرایی کشور هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: امروز نمی‌توانیم این خواست مردم را نادیده بگیریم و حراست از این حرکت مردمی وظیفه همه متفکران، صاحب‌‌نظران و افرادی است که با بدنه جامعه و جوانان سروکار دارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرتضي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
8
106
امام خمینی (ره) فرمودند : نهضت زنده است تا هاشمی زنده است.

خداوند هاشمي را براي انقلاب حفظ كند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
4
77
ای جانمی دوست داریم از ته دل
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
5
83
جناب آقای هاشمی مردم یکبار دیگر به شما و تفکر شما روی آوردند پس انتظار به حق این ملت مظلوم اینست که شما و رئیس جمهور منتخب محکم بر سر آرمانها و و عده هایتان بایستید و نگذارید که امید مردم نا امید شود و تصمیم دیگری بگیرند. انشاءالله با صبر و استقامت شما آبروی دنیا و آخرت و جاودانگی در تاریخ ایران زمین را برای همکاران و خود فراهم خواهید کرد. شما بهتر از همه میدانید که هرکس با مردم است جاودان خواهد شد. تا دیر نشده شروع کنید. و من الله التوفیق.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
5
69
درود بر هاشمی رمز ماندگاری و محبوبیت شما همین مردمی بودن است.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
4
32
آیت الله هاشمی مردی بزرگ هستند و خدماتی هم داشته اند و این نظر ها هم خوب است اما بررسی کنید چقدر خرج قوه مقننه و چقدر خرج قوه قضائیه و جقدر مجریه میشود و هرکدام در مقابل هزینه چقدر بهره دارند چه اندازه موثر در گاهش جرائم و طلاق ووو هستند اگر دیدید بهره و هزینه مساوی بود هیچ و اکر نه آن بخش را تعطیل کنید که به نفع هست از مردم نظر سنجی کنید
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
5
36
اقای هاشمی از دشمنان رفتار و برخورد دوگانه هیچ انتظار نیست ولی انتظار رفتار صادقانه با امید مردم در دو انتخابات 88 و 92 که همان مردم انقلابی بودند رفتاری صادقانه و در شان انقلاب صورت می گرفت.بدرستی گفتید که انقلاب با هیچ فرد و باندی قابل تعویض نیست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
3
31
بعضی ها واقعا در پی ایجاد یاس در بین مردم و اکثریت دگراندیش هستند که نتیجه ای جز وارد شدن آنها به فاز رادیکال ندارد.
البته این ورود برای کسانی که یاس را پمپاژ میکنند اصلا مناسب نیست زیرا آنها اولین کسانی هستند که "کله پا"میشوند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
6
52
خیلی خوشحالم که حرفهای خاتمی را کم کم دیگران نیز تکرار می کنند، جوانان را در تنگنا قرار ندهید، خیلی خوشحالم که اصلاحات خاتمی اول در درون حاکمیت جواب داده است. انتخاب طبق معمول سامسور کن
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۳
6
56
احسنت آقای هاشمی؛دهنتون رو باید طلا گرفت؛فقط یه خواسته از شما داریم اون هم اینه که نذارید افراطیون و تندروهایی که تو این هشت سال مملکت رو به این روز در آوردن رای ما رو به نفع خودشون مصادره کنن؛البته سخنان شما در این زمینه بسیار امیدوار کننده بود؛کم کم داشت باورم میشد که این روحانی اونی نیست که ما بهش رای دادیم
نظرات بینندگان