arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۲

انتشار ویدیویی آزار دهنده از یک گروگان ایرانی در دست سلفی ها/مقاومت تحسین برانگیز مرد ایرانی در برابر گروگان گیرها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه روز پیش، ویدئویی از سوی شبکه ای ناشناس در یوتیوب منتشر شد که در آن دیده میشود یک ایرانی دستگیر شده به نام سعید، مورد توهین نژادی و اذیت و آزار قرار میگیرد.

به گزارش تیک Tik.ir، همانطور که در ویدئو مشخص است، ایرانی ای که در این ویدئو به گروگان گرفته شده سعید نام دارد. شبکه ای که این ویدئو را در ابتدا منتشر کرد نام فامیل این گروگان را «شربو» خوانده است که به نظر نامی واقعی و یا درست نمیرسد.

این ویدئو امروز صبح توسط یوتیوب از کانال اصلی ای که منتشر شده بود به علت سخنان نفرت پراکن کانال منتشر کننده آن، پاک شد.

کانال منتشر کننده اصلی این ویدئو کانالی است که حدود 3 روز از تاسیس آن میگذرد. عنوانی نیز که برای این ویدئو انتخاب شده است، عنوانی نژادپرستانه و توهین آمیز است.

از نحوه گفتگو و صبحت هایی که افراد گروگان گیر با ایرانی دستگیر شده دارند. به نظر میرسد این افراد از گروه های سلفی و یا سنی تندرو منطقه حلب باشند.  چرا که بیش از اینکه ملیت ایرانی گروگان آنها برایشان مهم باشد، نسبت به مذهب تشیع او حساسیت از خود نشان میدهند و او را «رافضی»(عبارتی که سلفی ها در توصیف شیعیان به کار میبرند) و سگ میخوانند.

در ابتدا فرد فیلمبردار با خشونت از گروگان ایرانی میپرسد شیعه ای؟ و در ادامه پس از آنکه فرد گروگان تایید میکند که شیعه است، گروگان گیر او را رافضی خطاب میکند و مورد ضرب و شتم قرار میدهند.

وی با اینکه میگوید ایرانی است اما از سوی گیروگان گیران از او پرسیده میشود«سیستانی»؟ (آیت الله سیستانی از علمای شیعه است.)

سپس چند نفر از گروگان گیران سوالاتی از وی میپرسند که چندان مشخص نیست. اما به نظر میرسد از گروگان خود میخواهند که به «مجاهدین» درود بفرستد و جنگ با آنان را حرام اعلام کند. که خشونت چاشنی تمامی این لحظات از ویدئو است.

سپس فرد گروگان گیر از ایرانی گروگان گرفته شده میخواهد تا پای او را ببوسد که ایرانی گروگان گرفته شده از این کار سرباز میزند.

در این قسمت از ویدئو به نظر میرسد فردی دیگر از شبه نظامیان از فردی که در حال فیلمبرداری و خشونت است میخواهد به این کار پایان دهد.

در ادامه این ویدئوی کوتاه، خشونت علیه این گروگان توسط اعضای گروه های جهادی سوریه ادامه پیدا میکند و نهایتا یکی از گروگان گیرها که به نظر فرد فیلمبردار میرسد، به روی گروگان خود تف می اندازد.

به نظر میرسد فرد و یا افرادی در میان گروگان گیرها، با لغاتی محدود به زبان فارسی و یا کردی آشنا هستند.
نظرات بینندگان