arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۲

آغاز سفر یک هفته‌ای «هیگل» به آسیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به گزارش فارس، وزیر دفاع آمریکا سفر یک هفته‌ای خود به آسیای جنوب شرقی را در راستای اهداف آمریکا برای تقویت روابط با این کشورها با ورود به مالزی آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «چاک هیگل» روز یکشنبه سفر یک هفته ای خود به آسیای جنوب شرقی را آغاز کرد.

این سفر بخشی از تلاش هماهنگ واشنگتن برای توازن مجدد اولویت‌های راهبردی آمریکا در قبال منطقه آسیا و اقیانوسیه است اما بحران‌های اخیر به وجود آمده در خاورمیانه بر سفر آسیایی هیگل سایه انداخته است.

اخیراً مخالفان سوری مدعی شدند که دولت سوریه چهارشنبه هفته گذشته در نزدیکی دمشق علیه غیرنظامیان از سلاح شیمیایی استفاده کرده است؛ ادعایی که دولت سوریه رد کرده است اما آمریکا به همراه همپیمانان اروپایی خود در تلاش برای فضاسازی علیه دولت سوریه به منظور آماده کردن شرایط برای حمله به این کشور عربی هستند.

هیگل به خبرنگاران در حین سفر به منطقه آسیای جنوب شرقی در هواپیمای خود اعلام کرد که ارتش آمریکا گستره‌ای از گزینه‌ها برای مداخله احتمالی آمریکا در سوریه را در اختیار «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قرار داده‌ است و نیروهای آمریکایی طبق درخواست در نزدیکی سوریه مستقر شدند.

روز یکشنبه، هیگل طبق برنامه قرار بود با «حشام‌الدین حسین» همتای مالزیایی خود و همچنین «نجیب رزاق» نخست‌وزیر این کشور دیدار کند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که واشنگتن به دنبال تقویت روابط نظامی با مالزی و دیگر دولت‌های آسیای جنوب شرقی است تا بتواند ثبات را در این منطقه تضمین کند و یک راه‌حل صلح‌آمیز برای درگیری‌های منطقه‌ای در دریای جنوب چین را پیدا کند.

هیگل بعد از توقف دو روزه در مالزی، عازم اندونزی و سپس برونئی برای یک گردهمایی وزرای دفاع انجمن کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌شود.
نظرات بینندگان