arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۲

ژنرال سابق آمریکایی: حمله به سوریه بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یکی از فرماندهان سابق ارتش آمریکا مدعی شده که تمرکز رئیس‌جمهوری این کشور برای حمله به سوریه چیزی فراتر از یک اقدام بازدارنده برای تسلیحات شیمیایی سوریه است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تلگراف، ژنرال جک کین، معاون سابق رئیس نیروهای ارتش آمریکا به رادیو بی بی سی گفت که با سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه که توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ‌آمریکا روز دوشنبه درباره حمله احتمالی علیه سوریه مطلع شده‌اند، گفت‌وگو کرده و مطمئن شده که اوباما تصمیم دارد تا ضربه شدیدی به نیروهای بشار اسد، همتای سوری خود وارد کند.

دولت اوباما پیشتر اعلام کرده بود که حملات نظامی برای سرنگونی اسد یا تغییر در توازن مقابله‌ای در سوریه نیست. به جای ‌آن، کاخ سفید پیشنهاد داده که آنها تمایل دارند تا اسد را به خاطر ادعای حمله شیمیایی در دمشق در 21 اوت سال جاری میلادی و گذشتن از خط قرمز واشنگتن که همان استفاده از سلاح شیمیایی است، مجازات کند.

با این حال، این ژنرال سابق ‌آمریکایی گفت که فهمیده رئیس‌جمهوری آمریکا قصد دارد تا "یک مداخله نظامی واقعی بیش از آنچه که ما فکر می‌کنیم"، در سوریه انجام دهد و حمایت بیشتر از مخالفان سوری و آموزش آنها توسط سربازان آمریکایی از جمله آنهاست.

وی افزود: این طرح‌ها از سوی دولت آمریکا واقعی‌تر از ‌آن چیزی هستند که ما فکر می‌کنیم.

این ژنرال سابق پس از گفت‌وگو با سناتور جان مک کین و لیندسی گراهام که درباره مساله حمله به سوریه با اوباما صحبت کرده بودند، گفت: آنچه که اوباما نمی‌خواهد سرنگونی دولت اسد است. در اینجا یک تفاوت وجود دارد. ‌آنچه که اوباما به این دو سناتور گفته این است که تمایل دارد تا به مخالفان اسد کمک کند و ظرفیت نظامی اسد را کاهش دهد و با آموزش نیروهای مخالف، آنها را قدرتمند کند.

وی افزود: هر نوع آموزش نظامی مخالف اسد احتمالا به جای خود سوریه در اردن صورت می‌گیرد.

این ژنرال که در سال 2003 بازنشسته شد، تصمیم اوباما را در منتظر ماندن برای حمایت کنگره به منظور حمله به سوریه به شکست خفت‌بار دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس در مجلس عوام نسبت داد و گفت: آمریکا به شدت نیازمند حمایت انگلیس برای انجام هرگونه حمله نظامی به سوریه است.

این ژنرال بازنشسته گفت: ما در کنار انگلیس فعالیت می‌کنیم و می‌دانیم که لندن نزدیکترین متحد واشنگتن است.

نظرات بینندگان