arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۳ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۲

ادعای فرمانده ناجا: حمل مواد مخدر به عربستان صفر شده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی انتظامی گفت: اکنون حمل مواد مخدر به مقصد عربستان به صفر رسیده و تاکنون در میان زائران ما قاچاقچی مواد دستگیر نشده است.

به گزارش انتخاب ؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم در نشست مشترک فرماندهان پلیس فرودگاههای سراسر کشور و سپاه حفاظت هواپیمایی به کشف مواد از زائران اشاره کرد و افزود: شاید طرح این مباحث ناراحت کننده باشد؛ تاکنون در میان زائران ما قاچاقچی مواد دستگیر نشده است، بلکه مصرف کنندگان سنتی آن هم برای مصرف خودشان اقدام به حمل مقادیری مواد به عربستان می کنند.

وی ادامه داد: البته کشور عربستان نیز در این خصوص همکاری لازم را نمی کند، امروز داروهای نگهدارنده برای معتادان وجود دارد اما عربستان اجازه نمی دهد این داروها در اختیار معتادان سنتی قرار گیرد و اگر اجازه می داد که درمان های جایگزین وجود داشته باشد این مسئله نیز کاملا حل می شد.

احمدی مقدم گفت: سالهای گذشته چون مراقبت های لازم در فرودگاههای ما صورت نمی گرفت،بنابراین حجاج ما تحت فشار قرار می گرفتند و با سگ بازرسی می شدند و مورد اهانت قرار می گرفتند.

وی ادامه داد: بخشی از برخوردهای بد آنها ریشه اش سیاسی نیست، بلکه ریشه همین است که ما اینجا درست کنترل نمی کنیم و این چالش ها در آنجا صورت می گیرد که باید بیشتر کنترل شود.

احمدی مقدم گفت: در دو یا سه سال اخیر از زمانی که کار ما در فرودگاههای کشور محکم تر و حرفه ای تر شده است، در آن کشورها هیچ مواد مخدری کشف نشده است و کنترل ها نیز در فرودگاه های امارات، عربستان و قطر کمتر شده است.

وی افزود: در واقع این روزها که حمل مواد مخدر به مقصد عربستان به صفر رسیده است، شاهد هستیم که برخورد عربستانی‌ها با زائران ایرانی بهتر شده است؛ در نتیجه برخی از این برخوردها سیاسی نبوده است و تنها به دلیل عملکرد ضعیف ما در ممانعت از خروج مواد مخدر بوده است.

وی ادامه داد: اکنون مقامات عربستانی ضمن تغییر نوع برخوردهای خود در مقاطعی نیز از ما به دلیل اقدامات مؤثر در زمینه ممانعت از خروج مواد مخدر به مقصد عربستان تقدیر کرده ‌اند.

فرمانده ناجا گفت: همچنین در شرق آسیا نیز متاسفانه در سال های اخیر انتقال مواد مخدر صنعتی صورت می گرفت و درباره مسافران ما سخت گیری هایی می شد که الحمدالله کار دقیق در بدو خروج موجب شد کشفیات در آنجا به صفر برسد یا بسیار ناچیز شود، بنابراین وظیفه داریم کار خود را دقیق، حرفه ای و فنی انجام دهیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه فرودگاه‌ بین المللی هر چند در تهران واقع شده است اما دروازه های کشور است گفت: امروزه نباید تصور شود که دروازه کشور تنها شلمچه و مرزهای زابل است، اتفاقا دروازه های مرزی زمینی ما امروزه در مقایسه با دروازه های مرزی هوایی کمتر است.

وی در این زمینه ادامه داد: فرودگاههای بین المللی چه موقت و چه دائم در حال رشد و توسعه هستند و تعداد مسافرانی که از طریق هوایی مسافرت می کنند با مسافران زمینی قابل قیاس نیستند.

وی افزود: بنابراین فرودگاه دروازه مرزی و ویترین کشور است و ما باید چیدمان خود را در فرودگاه ها به نحو احسن داشته باشیم چرا که وقتی مسافر خارجی وارد فرودگاه کشور می‌شود با توجه به این فرودگاه است که نسبت به آن کشور قضاوت می‌کند.

سردار احمدی مقدم گفت: هیچ مانعی وجود ندارد که لباسی بسیار زیبا، شکیل و هم‌شکل برای پلیس فرودگاه چه در بخش سپاه و چه نیروی انتظامی طراحی کنیم و این موضوعاتی است که می شود روی آن کار کرد.
نظرات بینندگان