arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۲

درخواست اوباما از پنتاگون درباره سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهوری آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داده است اهدافی که قرار است در سوریه هدف حمله قرار بگیرند بیشتر شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز، در پاسخ به ادعای آژانس های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر جابجایی نیروها و تجهیزات نظامی سوریه برای به کارگیری سلاح های شیمیایی، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به پنتاگون دستور داده است که لیست اهداف بالقوه در سوریه که از سوی سازمان های اطلاعاتی به کاخ سفید پیشنهاد شده است را توسعه دهند.

به گفته مقامات آمریکایی، باراک اوباما درحال حاضر به دنبال آنچه که به گفته کاخ سفید تنزل توانایی بشار اسد برای حمله شیمیایی است می باشد. این به این معنی است که 50 سایت یا بیشتر باید جزء اهدافی باشند که قرار است مورد حمله قرار بگیرند.

این درحالیست که آژانس های اطلاعاتی فرانسه پیش از تصمیم اوباما برای کسب مجوز از کنگره 30 هدف احتمالی حمله را به واشنگتن معرفی کرده بودند.

نیویورک تایمز نوشت: برای اولین بار، دولت آمریکا درباره استفاده از هواپیماهای آمریکایی و فرانسوی برای حمله هوایی علیه اهداف ویژه صحبت کرده است. این درحالیست که علاوه بر حملات هوایی حملات موشکی کروز نیز انجام خواهد شد. این درحالیست فشارهایی نیز برای درگیر کردن دیگر نیروهای ناتو وجود دارد.

براساس این گزارش، به گفته مقامات نظامی آمریکا از جمله ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، دیگر اهداف و تجهیزات سوریه که احتمالا از پایگاه های شیمیایی این کشور حفاظت می کنند، تجهیزات دفاع هوایی، سایت های موشکی دوربرد و کوتاه برد و واحدهای نظامی دیگر نیز جزء اهداف بالقوه هستند.

براساس این گزارش، درحالیکه تعدادی از نمایندگان سنا و کنگره خواستار محدود کردن طرح حمله نظامی به سوریه هستند تعدادی دیگر از اعضای جمهوریخواه کنگره نیز معتقدند که طرح فعلی برای براندازی بشار اسد کافی نیست.

نظرات بینندگان