arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۲

انگلیس پایگاههای هوایی خود را در اختیار آمریکا قرار نمی دهد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : منابع آگاه از ممانعت لندن برای استفاده آمریکا ازپایگاههای هوایی انگلیس در حمله احتمالی نظامی علیه سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، روزنامه ساندی تایمز انگلیس اعلام کرد: نیروی هوایی آمریکا اجازه استفاده از پایگاههای انگلیسی برای حمله هوایی به سوریه را نخواهد داد این ممنوعیت برای اولین بار از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می شود.

این رسانه انگلیسی بیان کرد: ممنوعیت شامل پایگاه هوایی انگلیس در قبرس و جزایر دیگو گارسیا در اقیانوس هند است.

از سوی دیگر یک منبع عالی رتبه در اتحادیه اروپا اعلام کرد: واشنگتن ظرف 48 ساعت گذشته پس از انتقادهای فراوانی که به ویژه کشورهای عربی از آمریکا کرده اند موضع خود را تشدید کرده است و تصمیم به توسعه اهداف گرفته است.

منابع اروپایی از تلاش آمریکایی ها برای به کارگیری موشکهای بالدار و هواپیماهای پیشرفته خبر دادند و افزودند: بمب افکن های بی 2 و بی 52 از فرودگاههای آمریکا و از پایگاههای این کشور در قطر در عملیات مشارکت خواهند کرد و از ارتفاع بالا برای در امان ماندن از ابزار دفاعی سوریه به اهداف شلیک می کنند.

این منابع از تلاش آمریکایی ها برای حمله به پایگاههای هوایی،باندهای فرودگاهها، سکوهای موشکی، انبارهای نظامی موشکهای میان برد و دور  برد،واحدهای گارد ریاست جمهوری است.

نظرات بینندگان