arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۲

اژه‌ای: از بازگشت خاوری مأیوس شده‌ایم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی قوه قضائیه گفت: با توجه به تغییر مسئولیت آقای سراج باید ببینیم وی می‌تواند با حکم ویژه به این پرونده رسیدگی کند یا باید قاضی پرونده را تغییر دهیم.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به رسیدگی به غیابی به پرونده خاوری گفت: پرونده ایشان خیلی وقت است که در دادگاه قرار دارد و تقریبا قرار بود که قاضی سراج رسیدگی به آن را آغاز کند.

وی افزود: ما از بازگشت وی و تحویل خاوری از سوی مدعیان مبارزه با فساد مأیوس شده‌ایم.

محسنی اژه‌ای تأکید کرد: با توجه به اینکه مسئولیت قاضی سراج تغییر کرده باید ببینیم که وی با حکم ویژه می‌تواند به این پرونده رسیدگی کند یا اینکه باید قاضی پرونده را تغییر دهیم.

یکی از خبرنگاران گفت: برای اجلاس جنبش عدم تعهد از سوی دولت سابق تعدادی خودروی مگان به قیمت 80 میلیون تومان خریداری شد و مطرح شد که پس از پایان اجلاس این خودروها به قیمت 15 میلیون به نورچشمی‌ها داده شده آیا در این زمینه پرونده‌ای در دستگاه قضایی تشکیل شده است.

دادستان کل کشور گفت: هنوز در این زمینه گزارشی ارائه نشده اما اگر کمیسیون اصل 90 این موضوع را بررسی کردند و تشخیص دادند که خلافی صورت گرفته حتما این موضوع در دستگاه قضایی بررسی می‌شود.

وی افزود: معمولًا وقتی کار دولت قبلی به پایان می‌رسد حرف‌ و حدیث‌های زیادی به وجود می‌آید که باید مورد به مورد رسیدگی شود بنابراین بهتر است ما به این مسائل دامن نزنیم.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص گرین‌کارت‌هایی که برای برخی مسئولین کشوری صادر می‌شود گفت: گرفتن اقامت موقت به صورت اصولی جرم نیست اما برای برخی مسئولین اگر براساس قانون هم جرم نباشد چندان زیبنده نیست.

اژه‌ای تصریح کرد: داشتن گرین کارت ممکن است این شبهه را ایجاد کند که فلان مسئول چه نیازی به گرین کارت دارد اما در هر صورت در پاره‌ای موارد داشتن گرین کارت جرم نیست.

محسنی اژه‌ای در خصوص سه نماینده مجلس که در بحث فساد سه هزار میلیاردی نقش داشتند گفت: دو نفر از این افراد محکوم به جزای نقدی و رد مال شده و یک نفر دیگر نیز تبرئه شدند.
نظرات بینندگان