arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۲

سازمان ملل: ارتش سوریه در هشت کشتار دسته جمعی دست داشته / هنوز نمی دانیم حمله شیمیایی کار چه کسانی بوده

یک گروه از بازسان سازمان ملل متحد اعلام کردند که دو طرف درگیر در جنگ داخلی سوریه مرتکب «جنایات جنگی» شده‌اند. بر اساس این گزارش، نیروهای هوادار بشار اسد هشت بار دست به کشتار دسته‌جمعی زده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک گروه از بازسان سازمان ملل متحددر گزارشی اعلام کردند که دو طرف درگیر در جنگ داخلی سوریه مرتکب «جنایات جنگی» شده‌اند. بر اساس این گزارش، نیروهای هوادار بشار اسد هشت بار دست به کشتار دسته‌جمعی زده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز، این گروه از بازرسان سازمان ملل متحد اعلام کرد که نیروهای دولتی سوریه در جریان بازپس‌گیری برخی مناطق از دست شورشیان، به کشتار دسته‌جمعی غیرنظامیان، بمباران بیمارستان‌ها و جنایات جنگی دیگری نظیر آن دست زده‌اند.

در همین زمینه پائلو پینیرو، مسئول گروه بازرسان سازمان ملل متحد در سوریه اظهار داشت: «هر طرفی که مرتکب این جنایات و تجاوزها شده باشد، قوانین بین‌المللی را به مبارزه فراخوانده است. آنها ترسی نسبت به این ندارند که باید پاسخگوی کار خود باشند. اما سپرده شدن آنان به دست عدالت حتمی است.»

خبرگزاری‌ها می‌نویسند که گروه بازرسان سازمان ملل متحد به جز این کشتارها مشغول تحقیق درباره ۹ کشتار دسته‌جمعی دیگر است که در جریان جنگ داخلی سوریه رخ داده؛ در حقیقت، بازرسان سازمان ملل وقوع این ۹ کشتار را تایید می‌کنند، اما هنوز نتوانسته‌اند هویت عاملان آن را تعیین کنند.

در همین حال گروه بازرسان سازمان ملل متحد اعلام کرده که در حال حاضر نمی‌تواند تعیین کند عاملان بمباران شیمیایی چه کسانی بودند و تحقیقات دراین‌باره همچنان ادامه دارد.
نظرات بینندگان