arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۲

پيام مهم طالبان به آمريکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سی ان ان اعلام کرد طالبان با حمله امروز به کنسولگری آمریکا در هرات، پیام مهمی به آمریکا منتقل کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، امروز کنسولگری آمریکا در شهر هرات افغانستان هدف حمله قرار گرفت. به گفته مسئولان افغان، در این حمله سه افسر پلیس و یک افسر امنیتی محلی کشته و بیست نفر زخمی شدند.

بتنی ماتا خبرنگار این شبکه در کابل در این باره گفت:« ساعت شش صبح امروز به وقت محلی یک یا دو دستگاه خودرو نزدیک درهای کنسولگری آمریکا در هرات شدند. افرادی که در داخل این خودروها بودند به هنگام عبور از این محل به سرعت به سمت ساختمان کنسولگری شلیک کردند. آنها با شکستن در ورودی کنسولگری وارد این ساختمان شدند. در داخل این ساختمان درگیری های شدیدی بین شبه نظامیان مهاجم و نیروهای امنیتی روی داد. همه افراد مهاجم که تعداد آنها بین پنج تا هفت نفر بود در این درگیری ها کشته شدند. این درگیریها دو ساعت ادامه داشت.

افراد مهاجم، در بیرون محل کنسولگری ، مواد منفجره ای نیز منفجر کنند. طالبان مسئولیت این حمله را پذیرفته و اعلام کرده هدف از این حمله آن بوده است که به آمریکایی ها گفته شود در هیچ جایی در افغانستان امنیت ندارند. طالبان با ارسال پیامی الکترونیکی به سی ان ان مسئولیت این حمله را قبول کرده است. گویا افراد مهاجم با سرعت شدید وارد ساختمان شده و به تیراندازی مبادرت کرده اند.افراد مسلح با دو خودرو و آر پی جی در این حمله شرکت داشتند. اما به هرحال، عملکرد نیروهای امنیتی در این قضیه بسیار محل سئوال است. مسئله ای که در این میان باید به آن توجه داشت این است که هرات یکی از امن ترین استانهای افغانستان بوده است. با این اوصاف، وقوع چنین حمله ای در این استان بسیار تکان دهنده است.»
نظرات بینندگان