arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

افزایش آهسته قیمت‌ها در بورس تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا - شاخص بورس تهران در معاملات امروز به رشد با احتیاط خود ادامه داد و با افزایش 283 واحدی مواجه شد.

در معاملات امروز بورس تهران دماسنج بازار سرمایه به حرکت صعودی و آرام خود ادامه داد و با 283 واحد رشد تا نیمه 59 هزار واحد بالا رفت.

به این ترتیب در معاملات امروز بورس تهران دماسنج بازار سرمایه به روند صعودی خود ادامه داد و با تاثیر مثبت شرکت‌های مطرحی چون هلدینگ خلیج فارس، بانک ملت، بانک صادرات، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، بانک تجارت، داروپخش، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خارک و فولاد مبارکه به کانال 59 هزار و 401 واحدی رسید.

در بازار امروز بانک صادرات با صف خرید 40 میلیونی بیشترین صف خرید بازار را به خود اختصاص داد و شرکت‌های کشتیرانی، توسعه صنایع بهشهر و نفت پارس بهترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند این در حالی است که شرکت‌های مپنا، نورد آلومینیوم و نیرو ترانس از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار امروز نمادهای فلزی، پتروشیمی و ساختمانی مثبت شده و در شرکتهای بانکی نیز قیمت‌های مثبت ایجاد شد به طوری که غیر از بانک‌های سینا، بانک اقتصاد نوین و سرمایه، روند مثبتی در سایر نمادهای بانکی حاکم شد.

همچنین در بازار امروز نماد معاملاتی شرکت سیمان فارس و خوزستان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و نماد معاملاتی شرکت البرز دارو پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تصویب افزایش سرمایه، بدون محدودیت نوسان قیمت باز شد.

از سوی دیگر در بازار امروز اعلام خبر عرضه اولیه سهام پتروشیمی جم در روز سه شنبه جاری، بر روند عرضه ها در بازار به خصوص شرکتهای پالایشی و پتروشیمی شتاب بخشیده و نماد سهامدار عمده این شرکت یعنی صندوق بازنشستگی با صف خرید همراه شد.

در مجموع در بازار امروز بیش از 413 میلیون سهم به ارزش 163 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 291 هزار میلیارد تومان رسید.
نظرات بینندگان