arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۲۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۲

فرزندان را در تماشای تلویزیون آزاد نگذارید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نایب رییس و مسوول کمیته امور بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: انجام بازی‌های کامپیوتری و تماشای تلویزیون موجب افزایش وزن، چاقی و عدم تمرکز کودکان در هنگام درس خواندن می‌شود.

به گزارش (ایسنا) ، لیندا قانع در نشست تخصصی کودکان در رابطه با بازی، ورزش و فعالیت‌های بدنی کودکان اظهارکرد: فعالیت فیزیکی برای ذهن، جسم و روح کودکان مفید است و رها کردن آن‌ها برای داشتن یک سبک زندگی غیر فعال بر سلامتی آن‌ها مشکلات اثر گذار و طولانی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه والدین تنها تابستان را موقع فعالیت و ورزش کودکان می‌دانند و در طول سال تنها به تحصیل فرزندان خود اهمیت می‌دهند، گفت: جسم کودکان در تمام فصول سال به ورزش نیازمند است.

نایب رییس و مسوول کمیته امور بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به رواج فرزند سالاری در خانواده‌ها افزود: خانواده موفق و کارآمد به وضع قانون در خانه اهمیت می‌دهد و به بهانه محبت به فرزند اجازه انجام هر کاری را به کودک نمی‌دهد.

فرزندان را در تماشای تلویزیون آزاد نگذارید

قانع با ابراز تاسف از بی قانونی در خانواده‌ها خاطرنشان کرد: والدین برای اینکه وقت کافی برای رسیدگی به امور خود را داشته باشند فرزندانشان را در انجام بازی‌های کامپیوتری و تماشای تلویزیون آزاد می‌گذارند که از پیامدها این کار می‌توان به افزایش وزن و چاقی و عدم تمرکز کودک هنگام درس خواندن اشاره کرد.

وی با اشاره به فواید فعالیت فیزیکی کودکان گفت: فعالیت به کودکان کمک می‌کند قلب سالم، ماهیچه‌ها و استخوان‌های قوی‌تری داشته باشند و هم‌چنین ریسک بروز بیماری‌های مزمن در طول زندگی آن‌ها را کاهش می‌دهد.

نایب رییس و مسوول کمیته امور بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان اضافه کرد: فعالیت فیزیکی چربی بدن را پایین آورده و کمک می‌کند کودک احساس بهتری نسبت به خود داشته باشند و علاوه بر آن موجب افزایش رشد اجتماعی و عاطفی کودکان و کاهش استرس می‌شود و در نهایت فرصت آن‌ها را برای آشنا شدن با سایر کودکان و یافتن دوستان جدید را افزایش می‌دهد.

کار در خانه تحرک کودکان را افزایش می‌دهد

قانع با اشاره به لزوم انجام حداقل تحرک برای کودکان در هر روز، آموزش کمک در کارهای خانه را به کودکان لازم دانست و گفت: این کار باعث افزایش تحرک کودک می‌شود و فرصت تماشای تلویزیون و بازی کامپیوتری را از آن‌ها می‌گیرد.

وی تاکید کرد: انجام 60 دقیقه فعالیت فیزیکی در هر روز و هم‌چنین فعالیت‌های هوازی سه تا پنج بار و ورزش‌های قدرتی دو تا سه بار در هفته برای کودکان لازم است.

نایب رییس و مسوول کمیته امور بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با بیان اینکه کودکان را باید در انتخاب ورزش مورد علاقه خود آزاد گذاشت، تصریح کرد: والدین باید ورزش‌های مختلف را به فرزندشان معرفی کنند تا کودک بتواند تصمیم بگیرد در کدام ورزش فعالیت داشته باشد.

قانع در ادامه تشویق کودکان از جانب والدین را بهترین راه برای بالا بردن انگیزه در کودکان عنوان کرد و افزود: همراهی والدین با کودکان موجب علاقه‌مند شدن آن‌ها به انجام فعالیت‌های فیزیکی مختلف می‌شود.

کودکان با یکدیگر متفاوت هستند

وی با اشاره به اینکه شنیدن موسیقی‌های شاد و انجام حرکات موزون به افزایش انرژی و شناخت مهارت‌های دست و پا و آموزش ایجاد تعادل به کودک کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: والدین باید در خانه بازی‌های فعالانه مانند قایم باشک، لی‌ لی، جست و خیز و... را با فرزندشان انجام دهند و آن‌ها را به پیاده روی با دوستانشان تشویق کنند، برای آن‌ها جعبه‌ای از وسایل ورزشی تهیه کنند و در پایان برای کودکان خود الگو باشند برای مثال بجای استفاده از ماشین پیاده روی کنند.

نایب رییس و مسوول کمیته امور بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان با اشاره به اینکه برای هر رده سنی باید ورزش خاصی در نظر گرفته شود، ادامه داد: برای کودکان 2 تا 5 سال فعالیت‌هایی مانند جست و خیز، حرکات موزون، پرتاب اجسام به بالا و شنا به کمک والدین، کودکان 6 تا 9 سال دویدن، شنا، تنیس، ژیمناستیک، بازی با توپ و ورزش‌های رزمی کنترل شده و کودکان بالای 10 سال محدودیتی برای انتخاب ورزش ندارند.

قانع در پایان با اشاره به اینکه کودکان با یکدیگر متفاوت هستند، افزود: والدین باید توانایی فرزندانشان را از نظر جسمی و روحی برای انتخاب ورزش در نظر بگیرند و معیار انتخاب ورزش برای فرزندشان موفقیت کودکان دیگر در آن ورزش نباشد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان