arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۰۹۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۲

لوموند: روحانی قهرمان تویتر- دیپلماسی

این گفتگو هنگامی انجام شد که حسن روحانی برای برگشت به ایران،در نیویورک عازم فرودگاه بود و رئیس جمهور ایران در پیامی از طریق حساب تویتر خود، از اوباما بخاطر « مهان نوازی و تماس تلفنی » او اظهار امتنان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه لوموند، گفتگوی تلفنی دیروز اوباما و روحانی را « تاریخی » خوانده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، لوموند تصویر بزرگی از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را بچاپ رسانده که در آن آقای اوباما در حال گفت و گوی تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران قرار دارد.

به نوشته روزنامه، این گفت و گو که در ساعت ١٤و ٣٠ دیروز بوقت واشنگتن انجام شد اولین تماس مستقیم رهبران آمریکا و ایران بعد از سال ١٩٧٩ محسوب می گردد.

بگفته سوزان رایس، مشاور امنیتی کاخ سفید، خبر این دیدار را باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، یک ساعت بعد در کاخ سفید به روزنامه نگاران داد. رئیس جمهور آمریکا به آنان گفت : « من همین چند لحظ پیش با رئیس جمهور ایران حسن روحانی گفتگو کردم. ما درباره تلاشهای کنونی ما، برای دستیابی به یک توافق در باره برنامه هسته ای ایران، صحبت کردیم.»

لوموند در ادامه می نویسد این گفتگو هنگامی انجام شد که حسن روحانی برای برگشت به ایران،در نیویورک عازم فرودگاه بود و رئیس جمهور ایران در پیامی از طریق حساب تویتر خود، از اوباما بخاطر « مهان نوازی و تماس تلفنی » او اظهار امتنان کرد.

لوموند در گزارش خود از حسن روحانی بعنوان قهرمان تویتر- دیپلماسی یاد کرده و و می نویسد وی قبل از کنفرانس خبری باراک اوباما، خبر گفت و گوی خود با رئیس جمهور آمریکا را، روی حساب تویتر خود منتشر کرده بود.

به نوشته لوموند اگرچه رهبران آمریکا و ایران با این تماس تلفنی، فرصت از دست رفته گفتگوی رویاروی، در سالن سازمان ملل را به نوعی تلافی کردند اما مشاوران آقای اوباما بعد تر در یک کنفرانس خبری گفته اند که آمریکا در صدد تکرار این تماس ها با رئیس جمهور ایران نیست. بگفته آنان، گفتگو های واقعی درباره پرونده هسته ای ایران، بدلیل فنی بودن آن، گفتگوهای چندین جانبه خواهد بود.

لوموند می نویسد باراک اوباما در گفت و گوی تلفنی دیروز، سرنوشت سه آمریکایی ناپدید شده یا زندانی در ایران را نیز تذکر داد اما جالب تر از همه این که، واشنگتن، قبل از این گفت و گو، اسرائیل را در جریان قرار داده بوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
لیلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
3
18
خب طبیعیه؛ این جا میدان دیپلماسیه ، خونه ی خاله نیست که هی باهم تلفنی گپ بزنن؟
نظرات بینندگان