arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۲

فتوای جنجالی امام و خطیب مصری: خرید از فروشگاه های اخوان المسلمین حرام است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : امام و خطیب یکی از مساجد پایتخت مصر با صدور فتوایی جنجالی، خرید از مغازه ها و فروشگاه های اعضای گروه "اخوان المسلمین" را حرام اعلام کرد!

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)، به نقل از روزنامه فرا منطقه ای "القدس العربی"، شیخ "مظهر شاهين"، امام و خطيب مسجد "عمر مكرم" در شهر "القاهره"، پایتخت مصر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی "فیسبوک" فتوایی صادر کرده مبنی بر اینکه خرید از مغازه ها و فروشگاه های متعلق به گروه "اخوان المسلمين" از نظر شرعی حرام است!

در همین راستا، شیخ "مظهر شاهين" در صفحه خود در "فيسبوک" نوشته است: خرید از فروشگاه ها و مغازه های گروه "اخوان المسلمين" از نظر شرعی حرام است، چرا که این گروه پول را در راه نابودی کشور به کار می گیرد.

در فتوای امام و خطيب مسجد "عمر مكرم" شهر "القاهره" همچنین آمده است: شخصا مسئولیت این فتوى را می پذیرم که خرید از فروشگاه ها و مغازه های گروه "اخوان المسلمين" از نظر شرعی حرام است، چرا که مالکان این مغازه ها و فروشگاه ها خمس (یک پنجم) سود خود را به گروه مذکور داده و این گروه نیز از آن برای خرید اسلحه، انجام عمليات تروریستی، راهزنی و تهدید و ارعاب مردم بی گناه استفاده می کند.

این عالم دینی مصری در ادامه فتوای خود آورده است: خرید از فروشگاه ها و مغازه های گروه "اخوان المسلمين" به معنای کمک غير مستقیم به نابودی کشور و مشاركت در جنایت های این گروه است، چرا که از نظر شرعی کمک به ظالم به معنای مشارکت در ظلم وی بوده و همکاری برای گناه و تجاوز نیز حرام و منکر است.

شیخ "مظهر شاهين" در پایان این فتوی با اشاره به آیه شریفه "وتعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الاثم والعدوان"، تاکید کرده است: بر اساس این آیه از قرآن کریم، انسان مسلمان باید خود را از همکاری با اعضای گروه "اخوان المسلمین" از طریق خرید از آنها و در نتیجه قرار دادن اموال در اختیارشان جهت به کار گیری آن در راه نابودی کشور، خودداری کند.
نظرات بینندگان