arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۲

واكنش فوتباليست‌ها به سريال «پژمان»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خداداد عزيزي در مورد سريال «پژمان» و انتقادات مطرح شده نسبت به آن، گفت: يکي- دو قسمت اين سريال را ديدم و فکر مي‌کنم شرايط فوتباليست‌ها اينجوري که سريال پژمان نشان مي‌دهد، نيست. اين سريال کمدي است و وضعيت فوتباليست‌ها به اين فضاحت نيست. فکر نمي‌کنم فوتباليست‌ها اينقدر بي‌سواد و تابلو باشند!

مدير فني ابومسلم در گفت‌وگو با ايلنا، متذکر شد: پژمان جمشيدي دوست من است و بازيکن ملي بوده و وقتي چنين سريالي بازي مي‌کند، يعني دوست دارد او را اينطوري نشان بدهند که مدام پس‌گردني بخورد و وقتي خودش اين شرايط را دوست دارد، من چه بگويم اما خودم هيچ‌وقت اجازه نمي‌دهم راجع به من چنين سريالي بسازند چون اينطوري نيستم که مدام بابام به من پس گردني بزند يا دنبال اين باشم که مردم هر جا مي‌روم؛ من را بشناسند. به هر حال اين سريال کمدي است و نمي‌دانم چه بگويم. عزيزي افزود: من حاضر نيستم به هر قيمتي جلوي دوربين بروم. اين سريال راجع به خود پژمان جمشيدي است، چون اسم سريال هم پژمان است و راجع به ما نيست. حتما خود پژمان دوست دارد اينطوري نشان داده شود اما من هيچ‌وقت اجازه نمي‌دهم در موردم اينطوري فيلم بسازند. من هرجا مي‌روم مردم به من لطف دارند اما خودم دنبال اين نيستم که کسي من را بشناسد و کارم را راه بيندازد. شخصيت آدم‌ها با هم فرق دارد و نمي‌شود گفت چون پژمان در چنين سريالي بازي کرده همه فوتباليست‌ها اينطوري هستند.

درخشان:  سريال پژمان واقعيت را نشان مي دهد

حميد درخشان نيز گفت: عده‌اي از اتفاقاتي که براي يک بازيکن ملي در سريال پژمان مي‌گذرد، انتقاد مي‌کنند اما آنچه در اين سريال مي‌گذرد، يک واقعيت است و زندگي ورزشکاراني که از اوج خارج مي‌شوند، به همين منوال مي‌گذرد و نمونه‌هاي زيادي داريم. وقتي دوران فوتبال يک فوتباليست تمام مي‌شود، در جامعه به آن‌ها خيلي بها داده نمي‌شود و اين مسئله از واقعيت‌هاي فوتبال است. وي افزود: خيلي از پيشکسوتان هستند که در سطح ملي بوده‌اند اما الآن به سختي زندگي آن‌ها مي‌گذرد و اين سريال واقعيت آن‌ها است و نبايد از اين واقعيت‌ها فرار کنيم، چراکه داريم با همين واقعيت‌ها زندگي مي‌کنيم.

نيما نکيسا نيز در گفت‌وگو با ايلنا گفت: به لحاظ بازي بهروز رهبري‌فرد در اين سريال خيلي قوي بازي کرد و فکر نمي‌کردم که اينطور باشد. پژمان جمشيدي هم خوب بازي کرده، اما ديالوگ‌ها و فضايي که در سريال وجود دارد، مشکل دارد. ما يک وجاهت اجتماعي داريم و يک وجاهت خانوادگي. و هيچ‌وقت آدم ورزشکار در سطح ملي با زنش در جامعه اينطوري صحبت نمي‌کند که پژمان صحبت، يعني ميو ميو مي‌کند. وي افزود: ما ورزشکاران ملي هستيم و بايد دنبال الگوسازي براي جوانان مملکت باشيم. من درحال حاضر در مقطع دکتري درس مي‌خوانم تا همين حرف‌ها در مورد فوتباليست‌ها در جامعه نباشد چون جايگاه فوتباليست ملي نشستن پشت وانت کنار گوسفند نيست. ما در اين مملکت امثال دکتر دادکان، دکتر برومند، مهندس کلاني و... را داريم و نبايد چنين تصويري را از فوتباليست‌هاي ملي به جامعه نشان بدهيم.

علي انصاريان نيز در گفت‌وگو با ايلنا گفت: درباره سريال پژمان از عده‌اي صحبت‌هايي را شنيده‌ام. به نظرم نسبت به صحبت‌هايي که مي‌شود، نمي‌شود قضاوت کرد. به هر حال بعضي‌ها دوست نداشتند در مورد بازيکنان ملي چنين مسائلي مطرح شود، اما برعکس صحبت‌هايي که مي‌شود، بايد بگويم اين چيز‌ها سليقه‌اي است. از نظر من خنداندن مردم با اين شرايطي که هست، خيلي سخت شده اما راجع به اين اتفاقاتي که در اين سريال افتاده، خودشان بايد جوابگو باشند.وي افزود: من در گذشته به عنوان مهمان در سريال‌ها بازي کرده‌ام، اما فقط يک قسمت بود و در نقش خودم بازي کردم و بيرون آمدم. پژمان جمشيدي فيلمنامه را خوانده و بازي کرده و بايد در مورد اتفاقات اين سريال از خودش بپرسيد. به نظر من حرمت فوتباليست حتما بايد حفظ شود، اما نبايد در انتقاد از اين سريال غرض‌ورزي شود. به نظر من خنداندن مردم يک نعمت است و اميدوارم اين سريال به شادابي جامعه کمک کرده باشد. باز هم تأکيد مي‌کنم حرمت بازيکنان ملي بايد حفظ شود و در مقابل نبايد کسي با قصد و غرض انتقاد کند.

نظرات بینندگان