arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲

بازگشایی سفارتخانه های ایران و انگلیس تا 8 روز دیگر/ عمان حافظ منافع ایران در کانادا شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه از بازگشایی سفارتخانه های ایران و انگلیس به صورت کاردار غیر مقیم تا هشت روز آینده خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایرنا، «مرضیه افخم» روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی در محل وزارت خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تعیین کاردارهای غیرمقیم ایران و انگلیس افزود: پیرو مذاکراتی که وزیران امور خارجه دو کشور در نیویورک داشتند و تماس هایی که بین دو کشور و مذاکرات در سطوح دیگر انجام شد، تفاهم شد که بحث تعیین کاردار غیر مقیم به منظور از سرگیری روابط تنظیم شود.

وی ادامه داد: مقرر است کاردارهای غیر مقیم تا هشت روز آینده از سوی دو کشورمعرفی شوند اما در پایتخت های دو کشور به طور ثابت مستقر نمی شوند و در تردد خواهند بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: به این ترتیب با فعالیت های کاردارهای غیر مقیم، سفارتخانه های دو کشور بازگشایی می شود.

افخم خاطرنشان کرد: تعیین حافظ منافع پایان می یابد و تهران و لندن از این طریق مراودات سیاسی خود را از سر می گیرند.

 عمان حافظ منافع ایران در کانادا شد

سخنگوی وزرات امور خارجه از تعیین عمان به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا و تعیین ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در ایران خبر داد .

به گزارش  مهر مرضیه افخم در نشست هفتگی خود با خبرنگاران اعلام کرد: در پی مبادله یادداشت هایی بین ایران و کانادا جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را با تعیین عمان به عنوان حافظ منافع ایران در کانادا و تعیین ایتالیا به عنوان حافظ منافع کانادا در ایران اعلام کرد و بر این اساس حفاضت از اموال و منافع جمهوری اسلامی ایران و انجام مکاتبات به این صورت دنبال خواهد شد.

وی همچنین زمان سفر اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه به ایران را  شنبه هفته آینده اعلام کرد و گفت : ابراهیمی در این سفر با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار خواهد داشت.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان