arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۲

برنامه 3 وزیر برای راه‌یابی به پاستور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش به بیان مهمترین اولویت‌های خود در وزارتخانه‌هایی که می‌خواهند متصدی آن باشند پرداختند.

 رضا فرجی‌دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با فارس درباره مهمترین اولویت و برنامه هایش برای ورود به این وزارتخانه اظهارداشت: افزایش کیفیت در کنار توسعه کمی مهمترین اقدام اینجانب خواهد بود.

وزیر پیشنهادی علوم در پاسخ به این سؤال که آیا شما موافق عزل و نصب‌های شتابزده در این وزارتخانه هستید، تصریح‌کرد: ما در حوزه آموزش عالی کار شتابزده را تجویز نمی‌کنیم حتماً با تعمق و تأمل این کارها انجام می‌شود و با مشورت با همه ذی‌نفعان آموزش عالی که این کار صورت می گیرد.

تابع رای مجلس هستم/ استقلال فدراسیون ها را دنبال می کنم

همچنین سیدرضا صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به برنامه‌های خود برای وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و اظهارداشت: با یک مطالعه عمیق و مذاکره با 200 نفر از صاحب نظران عرصه ورزش و جوانان کشور، پنج برنامه در حوزه ورزش و جوانان تهیه کرده‌ایم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تشریح این پنج برنامه تصریح‌کرد: در حوزه ورزش، ارتقای سطح اخلاق، فرهنگ و معرفت، گسترش و توجه همه جانبه به ورزش همگانی، گسترش فضاهای ورزشی با مشارکت عمومی، توجه جدی به حوزه ورزش و جوانان و تدوین برنامه جدید در این حوزه ، توجه جدی به بحث ورزش قهرمانی و استقلال بیشتر فدراسیون‌ها و نهادهای مردمی ورزشی را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به برنامه‌هایش در حوزه جوانان نیز اشاره و اضافه‌کرد: توجه جدی به ارتقا حوزه دینی، اخلاقی، معرفتی و ملی جوانان، مهارت‌آموزی در مواجهه با مسائل و مشکلات خاص، مشارکت و ساماندهی جوانان برای استفاده از این ظرفیت ملی از اولویت‌های ما در حوزه جوانان خواهد بود.

صالحی‌امیری به موضوع اشتغال، ازدواج، معیشت، کاهش آسیب‌های اجتماعی و آینده جوانان نیز اشاره کرد که در برنامه‌هایش وجود دارد.

وزیر ورزش و جوانان درباره فضای مجلس و چگونگی رأی اعتماد نمایندگان به وی افزود: نظام اسلامی مبتنی بر یک رویکرد دموکراتیک و دموکراسی‌محور است؛ دولت حق معرفی و مجلس حق رای دارد، تصمیم گیرنده نهایی نیز مجلس است و ما تابع رای مجلس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما تشریح برنامه‌ها، توجیه نمایندگان و تعامل با آنها است؛ رسالت نمایندگان نیز تصمیم‌گیری در رابطه با صلاحیت تصدی وزیر برای وزارتخانه است.

بهبود وضعیت منابع انسانی اولویتم در آموزش و پرورش است / دیدار با 100 نماینده در دفتر کار

علی‌اصغر فانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز با تأکید بر اینکه اولین اولویتم در آموزش و پرورش، رسیدگی به نیروی انسانی در بعد کمی و کیفی است، اظهارداشت: سیاست جدی ما در آموزش و پرورش بهبود وضعیت منابع انسانی در این وزارتخانه، شامل افزایش انگیزش کارکنان، افزایش شایستگی‌ها و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان است.

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش درباره فضای مجلس نسبت به رأی اعتماد به وی افزود: بنده در جلسات زیادی خدمت نمایندگان بودم و با بیش از 100 نماینده در دفتر کارم دیدار کردم.

وی یادآور شد: من نمایندگان را افرادی دلسوز نسبت به حوزه آموزش و پرورش می‌دانم و نکته مهمی که به عنوان جمع‌بندی دیدارهای خود داشتم این بود که آموزش و پرورش به دلیل اینکه یک سازمان ملی است همه مردم به ویژه نمایندگان نسبت به آن حساس بوده و به آن علاقه دارند.

فانی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن هستم که اگر توفیق یابم در خدمت دانش‌آموزان کشور باشم می‌توانم روی کمک مجلس حساب کنم.

نظرات بینندگان