arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۲

پرسپولیس 5 – پدیده 1/ تیم دایی به یک‌ هشتم نهایی جام حذفی رسید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با نتیجه 5 بر 1 پدیده مشهد را از پیش رو بردارد.

دیدار دو تیم پرسپولیس و پدیده مشهد در چارچوب رقابت‌های جام حذفی در شرایطی آغاز شد که صندلی‌های خالی ورزشگاه آزادی بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌خورد. شاید مهم ترین تغییر علی دایی در ترکیب تیمش علیرضا حقیقی بود که  پس از مدت‌ها درون دروازه سرخپوشان قرار گرفته بود. اولین موقعیت خطرناک پرسپولیس در دقیقه 9 بازی خلق شد، پیام صادقیان با فرار سریع خود هادی نوروزی را صاحب توپ کرد که او در محوطه جریمه تعادل خود را از دست داد اما داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در دقیقه 20 پدیده فرصت این را داشت که از روی یک ضربه ایستگاهی دروازه تیم میزبان را باز کند که در یک رفت و برگشت ضربه حسین بادامکی از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. در ادامه بازهم پیام صادقیان با حرکت انفرادی خود یک موقعیت گلزنی ایده‌آل را به وجود آورد اما شوت قاسم دهنوی به مدافع حریف برخورد کرد و به دروازه نرسید. در اواخر نیمه اول پیام صادقیان با یک حرکت غیرورزشی بازیکن پدیده را سرنگون کرد اما این صحنه از چشم موعود بنیادی‌فر دور ماند تا بازیکن جوان پرسپولیس با خوش‌شانسی به بازی ادامه دهد. در نهایت نیمه نخست این مسابقه بدون آنکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان رسید.


تنها سه دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود که سرانجام پرسپولیس به گل رسید. مجید نورمحمدی بازیکن تیم پدیده به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا معدود هواداران حاضر در ورزشگاه غرق در شادی شوند. این گل باعث شد پرسپولیسی ها در ادامه بازی روان‌تری را از خود به نمایش بگذارند و موقعیت هایی را روی دروازه حریف ایجاد کنند. در حالی که علی دایی به علت محرومیت از روی سکوها نظاره‌گر بازی بود، کریم باقری در غیاب او با حرارت خاصی بازی را دنبال می کرد و مدام تغییراتی را درون ترکیب تیم ایجاد می کرد. در دقایق پایانی بازی بازیکنان پدیده برای جبران نتیجه تلاش بسیاری کردند و موفق شدند در دقیقه 86 روی یک شروع مجدد سریع توسط بهمن طهماسبی به گل برسند تا کار به تساوی کشیده شود. پس از این گل بازیکنان پرسپولیس به تصمیم داور شدیدا اعتراض کردند اما این اعتراض ها ثمری نداشت. در دقیقه 91 بازی عالیشاه روی یک ضد حمله صاحب توپ شد اما حسین بادامکی با خطا او را متوقف کرد. با این خطا بازیکن سابق پرسپولیس دومین کارت زرد خود را دریافت کرد تا پدیده 10 نفره به کار خود ادامه دهد. در نهایت 90 دقیقه تلاش دو تیم با تساوی 1-1 به پایان رسید تا کار به وقت های اضافی کشیده شود.

همانند نیمه دوم بازی، در شروع وقت اضافی اول پرسپولیس دروازه حریف لیگ یکی خود را باز کرد. رضا نورمحمدی مدافع پیش تاخته پرسپولیس روی یک ضربه کرنر گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در ادامه پرسپولیسی‌ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و بازی را اداره کردند. در دقیقه 110 بازی یونس شاکری با یک شوت از راه دور گل سوم را وارد دروازه کرد و خیال هواداران را راحت کرد. در دقیقه 114 پای میلاد غریبی هم به گلزنی باز شد، بازیکن جوان پرسپولیس در موقعیت تک به تک با روشنگر دروازه پدیده را باز کرد تا اختلاف به سه گل برسد. دقیقه 115 بازی بود که امجد شکوه مقام هم دو اخطاره شد تا پدیده با 9 نفر دقایق پایانی را سپری کند. اما این پایان کار نبود و هادی نوروزی در دقیقه 118 گل پنجم را به ثمر رساند تا پرسپولیس با یک پیروزی پرگل به دور بعد صعود کند. در نهایت این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید و تیم اکبر میثاقیان از رقابت‌های جام حذفی کنار رفت.

با این نتیجه پرسپولیس حریف الوند همدان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شد.
نظرات بینندگان