arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۵
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۲

احمد خاتمی: وزارت خارجه باید توی دهن آمریکا بزند/ محور اعتدال در کشور تنها مقام معظم رهبری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیت‌الله سیداحمد خاتمی گفت: اوباما با کمال وقاحت می‌گوید همه گزینه‌ها حتی گزینه نظامی روی میز است. این وادادگی است، شرمن طرف آمریکایی مذاکرات گفته فریب و نیرنگ در خون ایرانی‌ها هست ما از وزارت خارجه می‌خواهیم توی دهن این‌ها بزند. برخی به جای آن‌که در روزنامه‌ها بگویند سخن این آمریکایی بد ترجمه شده باید تو دهنش بزنند و از نمایندگان ملت می‌خواهیم به آمریکایی‌ها پیام بدهند روز به روز نفرت مردم ایران افزوده می‌شود.تا شیطنت آمریکا هست شعار مرگ برآمریکا هم پابرجاست و ما در صحنه جهاد حضور داریم.
 یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قمبا بیان این‌که «تا شیطنت آمریکا هست شعار مرگ بر آمریکا نیز پابرجاست» گفت: امروز وادادگان سیاسی در کشور از داخل و خارج قصد دارند نفرت از آمریکا را از مردم ما بگیرند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در اختتامیه همایش بین‌المللی غدیرشناسی در جهرم با اشاره به ضرورت پاسداری از حریم غدیر اظهار کرد: عید غدیر از همه اعیاد برتر است و حضرت علی(ع) محبوب خدا و انبیا و حضرت رسول(ص) می‌باشد، بیش از 300 آیه و حدیث در وصف غدیر داریم که مدال افتخار علی(ع) به شمار می‌رود. خدا به وجود علی(ع) افتخار می‌کند و درود خداوند بر پدران و مادران ما که مارا به محبت علی(ع) آشنا کردند.

وی با اشاره به فلسفه غدیر خاطرنشان کرد: روز عید غدیر باید شادی کنیم؛ زیرا در خصوص هیچ عیدی این چنین تاکید بر شادی نشده است و در هنگام عیدغدیر همه باید عیدی بدهند.

وی تاکید کرد: باید در مساله غدیر در جامعه بیش از پیش هیاهو و آگاه‌سازی راه بیاندازیم؛ زیرا در روایات آمده دو عالم شیعه و اهل سنت باهم بحث می‌کردند؛ عالم غیرشیعه سوال کرد چرا شیعه برای شهادت 72 تن هرسال مراسم دارد و دست از این اقدام بر نمی‌دارید؟ عالم شیعه جواب داد یکبار اشتباه کردیم و برای غدیر این کار را نکردیم بس است.

امام جمعه موقت تهران سومین راه پاسداشت غدیر را پاسداری از فرهنگ غدیر دانست و افزود: امام خمینی(ره) می‌فرماید غدیر یک روز نیست بلکه باید همیشه غدیر باشد و در همه زمان‌ها باید بیعت با حضرت علی(ع) صورت گیرد؛ زیرا فرهنگ غدیر فرهنگ مقاومت است و بیعت غدیر با ولایت همراه هم آمده است.

وی تاکید کرد: ما سنگر امروز علی(ع) را رها نمی‌کنیم دشمنان این ملت می‌خواهند مردم سنگر علی(ع) رها شود اما کور خواندند؛ بیدار باشید امروز خطی در جریان است که سر خط در خارج، میانه و وسط آن داخل کشور است این خط می‌خواهد نفرت از آمریکا و استکبار را از جان مردم بگیرند که این‌ها وادادگان سیاسی هستند.

وی اظهار کرد: اوباما با کمال وقاحت می‌گوید همه گزینه‌ها حتی گزینه نظامی روی میز است. این وادادگی است، شرمن طرف آمریکایی مذاکرات گفته فریب و نیرنگ در خون ایرانی‌ها هست ما از وزارت خارجه می‌خواهیم توی دهن این‌ها بزند. برخی به جای آن‌که در روزنامه‌ها بگویند سخن این آمریکایی بد ترجمه شده باید تو دهنش بزنند و از نمایندگان ملت می‌خواهیم به آمریکایی‌ها پیام بدهند روز به روز نفرت مردم ایران افزوده می‌شود.

این عضو جامعه مدرسین تاکید کرد: تا شیطنت آمریکا هست شعار مرگ برآمریکا هم پابرجاست و ما در صحنه جهاد حضور داریم.

وی هشدار داد: مراقب باشید، مساله هسته‌یی موضوع اصلی نیست؛ اگر این مساله نیز حل شد، فردا مشکل حقوق بشری راه می‌اندازند که یکی از مفاد کنوانسیون آن تاکید دارد همانطور که مرد حق دارد 4 زن بگیرد، باید زن نیز حق داشته باشد 4 مرد برای خود اختیار کند.

وی تصریح کرد: امروز محور اعتدال در کشور تنها مقام معظم رهبری هستند و همه باید از ایشان تبعیت کنند. جای خوشحالی دارد در هنگام رای اعتماد همه وزرای پیشنهادی تاکید بر اصل حمایت از رهبری داشتند.

خاتمی خاطرنشان کرد: مسوولین ما همه قصد خدمت دارند و اساس هم همین است اما خطا و اشتباه غیر از این می‌باشد زیرا فریبکاری در ذات آمریکایی‌ها همیشه بوده و خواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۴
غیر قابل انتشار: ۷
منصف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
0
39
بابا از دیروز این هزار بار ! اشکال توو ترجمه مفهوم بیان اوون یارو بوده !! چون پرسنل کم سواد بسیار درصدشون در همه جا زیاد شده.

توو مصاحبه مطبوعاتی اوونم از نوع آمریکاییش که پوست مصاحبه شونده رو میکنن، یکی از همین تندروهای آمریکایی که شبیهشون توو همه کشورا هستن ، گفت : شما میخواین همینطوری تحریمای ایران رو وردارین ؟ اگه سرتون کلاه رفت چی ؟

اینم جواب داد : من بعنوان یک مداکره کننده حرفه ای، هیچوقت ( یعنی به هر کشوری که واسه چونه زنی میرم ) به طرف اوونور میز اعتماد نمیکنم چون کلا استفاده از حیله در دی ان ای ( DNA ) انسانها هست.

گفت کلا در همه انسانها اینطوریه و در این قسمت منظورش ایرانی ها نبوده !!! داشته به اوون یارو میگفته که ما همه جا مواظبیم و دست با عصا میریم !
تازه حرفشم درسته، حالا اوونا دستورای دینمونو استفاده نمیکنیم و اوونا بیشتر و بهتر از اوونا بهره میبرن :
1- و مکروا و مکرالله ، والله خیرالماکرین !
2- المومن کیس ! ( فرد مومن باید زیرک باشد )
ناشناس
|
CANADA
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
0
41
«برخی به جای آن‌که در روزنامه‌ها بگویند سخن این آمریکایی بد ترجمه شده باید تو دهنش بزنند»

آقای خاتمی چی میگید؟! خب خراب ترجمه شده دیگه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
30
1
منظور ایشان است که وزارت خارجه باید با منطق و واقعگرایی و با در نظر گرفتن منافع ملی با آمریکا مذاکره کند!!!!!!!!
احمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
0
56
اقای خاتمی از کدام ملت حرف میزنی 90درصد مردم طرفدار مذاکره با امریکا هستند . لطفا انصاف داشته باشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
2
42
وزیر خارجه ما مرد با ادب و با فرهنگی هست با زبان دمکراسی حق ملت ایران را میگیرد نه با این حرفا
دانيال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
5
19
لطفا وزارت خارجه منافع ملی را در نظر داشته باشند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
1
31
بله حاج آقا همه فقط میگین وزارت خارجه فلان کند و فلان کند و توی دهن این و اون بزند و نتیجه بگیرد و..... خب یه کم کمک کنین. هرکاری دستگاه دیپلماسی کرد برگشت ایران یه عده ای نامسئول و بی ارتباط شروع به فرافکنی و اذیت و تبلیغات رسانه ای بی ارزش و بی محتوا کردند. وقتی سیاست خارجی کشور حتی به دست آقایان ارضی و حدادیان هم افتاده و اظهار نظر میکنند چجوری انتظار دارین نتیجه بده؟
سینوس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
1
40
حاج آقا! دیپلماسی جای مشت ولگد نداره.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
2
19
دنیای سیاست دنیای زمان است گاهی در زمانی یک تصمیم 180 درجه با زمان دیگر متفاوت باشد مانند اعلام پایان جنگ با عراق در سال 67 . کسانی که امروز بر طبل عدم رابطه با امریکا می زنند سالی که ایران با عراق اتش بس اعلام کرد مخالف صلح و موافق ادامه جنگ بودند و سالی که امریکا به عراق حمله کرد موافق اتحاد با عراق برای حمله به نیروهای آمریکایی بودند و امروز که بخث مذاکره یا مقابله مطرح است مخالف هر گونه سیاست مذاکره و ارتباط هستند . تجربه تاریخی نشان داده اینها حتی روش دشمنی را بلد نیستند و اگر روزی مملکت به دست این عده بیفتد باید فاتحه انقلاب و کشور را خواند .
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
1
22
کجای کنوانسیون حقوق بشر نوشته زنها میتونن 4 تا مرد اختیار کنند؟؟؟؟ انتخاب این متن را ترجمه کن تا مردم حرف صحیح را از خلاف واقع تمیز دهند.البته در اینکه این کنوانسیون با فرهنگ اسلامی تعارض دارد حرفی نیست اما کسی نباید از یک متن منتشر نشده استفاده ابزاری کند.
نظرات بینندگان