arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲

آمریکا از نتانیاهو هم جاسوسی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سابق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی از شنود مکالمات تلفنی سران اسرائیل از جمله نخست‌وزیر این رژیم توسط آمریکا خبر داد.
 تسنیم به نقل از معاریو نوشت: دانی یاتوم رئیس سابق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی موساد گفت: سرویس های جاسوسی آمریکا مکالمات تلفنی سران تل آویو از جمله مکالمات تلفنی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را شنود کرده و اکنون نیز به استراق سمع ادامه می‌دهد.
 
وی در این باره افزود: همانگونه که واشنگتن مکالمات تلفنی سران اروپا را شنود می کند، این مساله سران ما را هم در بر می گیرد.
 
رئیس سابق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی موساد در ادامه گفت: من به شما اعلام می کنم، آمریکا مکالمات تلفنی کشورهای هم پیمان خود را شنود می کرده و اکنون هم چنین می کند. این امر درباره تل‌آویو هم صدق می‌کند.
 
وی در ادامه گفت: آمریکایی ها حتی کسانی را که در فاصله یک متری از خودشان هستند را هم مشمول عملیات شنود و جاسوسی می دانند، اگر چه اکنون شاید این مساله را منکر شوند اما اگر صلاح بدانند مکالمات تلفنی شخصی نزدیک به خودشان را شنود کنند، همین الان این کار را انجام می دهند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: برای ما و آمریکا در حال حاضر دو مساله از اهمیت بالایی برخوردار است یکی مذاکرات سازش بین فلسطینیان و مقامات صهیونیستی و دیگری مساله مذاکرات قدرت‌های بزرگ با ایران در باره موضوع پرونده هسته‌ای. به شما اطمینان می دهم شنود مکالمات اسرائیلی‌ها درباره این موضوعات حتمی است.
 
یاتوم در ادامه گفت: اجازه دهید کمی با صراحت صحبت کنم، آن چه که اکنون باعث می شود آمریکا مکالمات ما را شنود کند بحث مربوط به روند مذاکرات سازش از جانب طرف صهیونیستی است، واشنگتن در این باره واقعا در صدد است واقعیت نظر ما را بداند از این رو و برای دانستن اموری که ممکن است در مذاکرات آزارمان دهد سعی در شنود مکالمات دارد.
 
رئیس سابق سرویس موساد افزود: در بخش مربوط به مذاکرات هسته ای قدرت های بزرگ بر سر موضوع پرونده هسته ای ایران نیز آمریکایی ها دوست دارند بدانند موضع واقعی نتانیاهو در این زمینه چیست، از این رو چون این موضوع برای طرف آمریکایی بسیار مهم است این مکالمات را شنود می کند.
نظرات بینندگان