arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۴۹۱۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۲

گزارش روزنامه فرانسوی از مخالفت بیلبوردی با مذاکرات ایران و آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نوول ابزراواتور نوشت: درحالی که به نظر می رسد جمهوری اسلامی قصد دارد تنش ها را با ایالات متحده کاهش دهد، شهرداری تهران پوسترها و بیلبوردهای با مضامین ضد آمریکایی را از پایتخت ایران جمع آوری می کند.

به گزارش تیک Tik.ir،  ایرنا به نقل از یکی از مسؤولان شهرداری تهران نوشت: این پوسترها به صورت غیرقانونی نصب شده اند و به همین دلیل جمع آوری خواهند شد.

هادی ایازی، سخنگوی شهرداری گفت: "یکی از مؤسسات فرهنگی بدون اطلاع و بدون مجوز از شهرداری اقدام به نصب پوسترهای تبلیغاتی کرده است."

به گفته ایرنا، این درحالی است که طی هفته جاری با نزدیک شدن سالروز گروگانگیری در سفارت آمریکا، پوسترهای جدید ضد آمریکایی نیز در خیابان های اصلی پایتخت نصب شده اند.

در یکی از این پوسترها، یک فرد ایرانی به همراه یک مسؤول آمریکایی پشت میز مذاکره نشسته است. فرد آمریکایی با کت و کراوات و همچنین شلوار و پوتین ارتشی پشت میز نشسته و روی پوستر نوشته شده: "صداقت آمریکایی".

به نوشته خبرگزاری فارس، احسان محمد حسنی، مسؤول مؤسسه فرهنگی اوج، روز یکشنبه خاطرنشان کرد که این پوسترها با مجوز شهرداری نصب شده اند.

او براین نکته تأکید نمود که این کمپین هیچ ارتباطی با رویه جدید رییس جمهور ایران حسن روحانی در مورد آمریکا ندارد و قبل از اینکه وی منصب خود را دریافت کند طراحی شده بود.

حسن روحانی رفتارهای دوستانه خود را با ایالات متحده افزایش داده و همچنین با همتای آمریکایی خود باراک اوباما نیز یک مکالمه تلفنی داشت که در طول بقای جمهوری اسلامی بی سابقه بود.

برداشتن این پوسترها از سطح شهر، ازسوی محافل محافظه کاران که با بهبود روابط با ایالات متحده مخالف اند مورد انتقاد قرار گرفته.

روزنامه کیهان می نویسد: "درواقع این پوسترها تنها نسبت به عدم صداقت آمریکا هشدار می دهند. به همین جهت برداشتن آنها برای کسانی که خونشان ریخته شده یا طعم تلخ خصومت آمریکا را طی ۳۰ سال اخیر چشیده اند، غیرقابل توجیه است."
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
س ت
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
1
7
اتفاقا مضمون این پوسترها بنوعی برتری و قویتر نشان دادن آمریکاییها را برخ میکشد تا عدم صداقتشان را!هدف واقعی طراحان چه بوده ؟!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۷
0
9
روزنامه کیهان اظهار فضل نکند بهتر است هیچ راه کاری ندارد جز چوب لای چرخ دولت گذاشتن
نظرات بینندگان