arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۲

ایجاد استان «خرداد» درحد شایعه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در واکنش به برخی اظهارنظرها در خصوص تشکیل استان "خرداد" در شرق تهران و همچنین انتقال پایتخت اداری گفت: این موضوعات شایعه بوده و هنوز از هیچ مرجع رسمی عنوان نشده است.

به گزارش مهر دکتر رحمت الله حافظی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تشکیل استانی جدید در شرق تهران با محوریت شهرستان ورامین، اظهار داشت: بنده نیز این موضوع را در رسانه ها دیده و شنیده ام البته این موضوعات در حد شایعاتی است که مطرح شده و هنوز هیچ ارگانی به طور رسمی آن را اعلام نکرده است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح موضوعاتی از این قبیل در جامعه صحیح نیست، ادامه داد: برای طرح موضوعاتی همچون تشکیل استان جدید و یا هر موضوعی مانند این، می بایست کار کارشناسی صورت بگیرد و پس از آن مبحثی طرح شود و طراحان این امر باید بگویند که بر چه اساسی این بحث ها مطرح شده است.

وی با بیان اینکه طرح تشکیل استان خرداد هنوز در شورای شهر تهران مطرح نشده است، افزود: مسایلی از این دست هنوز در شورای شهر تهران بررسی نشده چرا که مسئله به طور رسمی اعلام نشده لذا شنیدن صحبت هر فردی درباره یک موضوع مشکلی ایجاد نمی کند بلکه باید آن موضوع واقعیت داشته و پس از آن قضاوتی صورت بگیرد.

حافظی در ادامه درباره طرح خروج پایتخت اداری توضیح داد: این موضوع هم در حد شایعه است البته دو هفته پیش زمزمه هایی در این باره مطرح شد که پس از 10 روز نیز بحث مطرح شده منتفی شد لذا در حال حاضر نمی توان درباره چنین موضوعاتی قضاوت کرد.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران تصریح کرد: البته در راستای موضوعاتی از قبیل تفکیک شهر تهران و یا خروج پایتخت از تهران وزارت کشور مسئول است که هنوز مسئولان وزارت کشور برای این موضوع اظهار نظری نکرده اند، بنابراین باید صبر کرد ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اخیرا اعلام کرده است که در نخستین گفتگوی خود با وزیر کشور در مجمع نمایندگان استان تهران، به ایشان گفتیم که استان تهران به این شکل موجود قابل مدیریت نیست و نیاز دارد در شرق استان تهران و نیز غرب این استان دو مجموعه جدید مانند ساختاری که برای نیروی انتظامی شکل گرفته شکل بگیرد.
نظرات بینندگان