arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۲

تیراندازی در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رسانه های آمریکایی گزارش داده اند یک فرد مسلح در فرودگاه بین المللی لس آنجلس اقدام به تیراندازی کرده است.

رویترز گزارش داده پلیس لس آنجلس به فرد مسلح تیراندازی کرده و وی را کشته است. برخی از مسافران این فرودگاه از محل حادثه تخلیه شده اند.

خشونت های مسلحانه به ویژه در سال های اخیر به یکی از دغدغه های بزرگ مسئولان آمریکا تبدیل شده است. در یکی از تراژیک ترین خشونت های از این نوع، یک جوان 20 ساله به دبستانی در ایالت کانکتیکات آمریکا حمله کرد و 20 کودک را به قتل رساند.

با آنکه این خشونت ها معمولاً بحث های مربوط به قوانین حمل و نگهداری سلاح در این کشور را زنده می کند، کارشناسان مسائل اجتماعی عوامل دیگری از قبیل ترویج فرهنگ خشونت در آمریکا را هم از جمله عوامل موثر در  بروز آنها می دانند.

تأکید بر خودمحوری و ارجح قرار دادن امیال و ارضای نیازهای فردی به همراه ظهور شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک که تکوین تصاویر ذهنی غیرواقعی و مبتنی بر «خودشیفتگی» در فرد را تقویت می کنند از جمله مهمترین مسائل روان شناختی دخیل در شدت گرفتن خشونت های مسلحانه در آمریکا عنوان شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان