arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۲

تغییر فرمول نرخ عوارض شهری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مالی و اداری شهرداری تهران گفت: توزیع قبوض عوارض شهری توسط شرکت پست آغاز شده است و تا نیمه آبان ماه به اتمام می رسد .

 حسین محمد پورزرندی با بیان این که عوارضی که امسال از شهروندان گرفته می شود قطعی است و مانند سال های گذشته علی الحساب نیست گفت: تفاوت دیگری که عوارض  امسال نسبت به سال گذشته دارد تعیین نرخ عوارض بر اساس دفترچه املاک ملکی سال 91 است و تا سال گذشته عوارض بر اساس دفترچه ملکی سال 84 محاسبه می شد . با وجود این تغییر فرمول  افزایش چندانی در نرخ عوارض نخواهیم داشت .

به گفته معاون شهردار تهران بدهی های سال گذشته شهروندان بر اساس دفترچه ملکی سال 84 محاسبه شده و هیچگونه افزایشی نخواهد داشت .

وی با اشاره به درآمدهای شهرداری تهران از محل دریافت عوارض گفت:در بهترین شرایط 40 درصد مطالبات شهرداری در زمینه عوارض شهری وصول می شود و امیدواریم امسال با پرداخت 100 درصدی عوارض، شهرداری تهران370 میلیارد تومان درآمد در این بخش داشته باشد .

معاون شهردار تهران با بیان این که دو نوع قبض عوارض توزیع شده است گفت: در دو میلیون و 600 هزار پاکتی که توزیع شده است،دو، سه  ویا چهار قبض وجود دارد، به طوری که منازل مسکونی دارای یک قبض عوارض نوسازی ، یک قبض بهای خدمات و پسماند برای جمع آوری زباله ها و رفت و روب و یک قبض نیز به صورت جداگانه و در صورتی که بدهی به شهرداری از سنوات قبل داشته باشند داده می شود .

وی افزود : همچنین برای واحدهای تجاری نیز یک قبض نوسازی ،یک قبض پسماند تجاری و یک قبض نیز برای حق کسب و پیشه و اگر بدهی داشته باشند یک قبض نیز برای آن صادر شده است.

معاون شهردار تهران  خاطر نشان کرد : سالیانه ازمحل عوارض نوسازی 200 میلیارد تومان وصول می شود و امسال با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در صورت تحقق همه این عوارض، این میزان به 250 میلیارد تومان می رسد.

پورزرندی همچنین گفت : در بخش پسماند نیز سالیانه 100 میلیارد تومان وصول می شود که امیدواریم امسال به 130 میلیارد تومان برسد؛ اما معمولا در بهترین شرایط 40 درصد مطالبات شهرداری در زمینه عوارض شهری وصول می شود که امیدواریم امسال 100 درصد آن وصول شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران تصریح کرد : شهرداری تهران  فقط بالغ بر 700 میلیارد تومان دراین حوزه مطالبات دارد که تا کنون توسط شهروندان پرداخت نشده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان