arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۲

باند مخوف سارقان نقابدار در تهران متلاشي شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ از انهدام باند خشن سرقت هاي مسلحانه در تهران خبر داد. به گزارش ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان در اين باره گفت: در ساعت 21 روز بيستم مهر امسال وقوع يک مورد سرقت مسلحانه خودروي 206 در خيابان سازمان آب به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع داده شد که به دنبال آن علاوه بر عوامل کلانتري، به دليل حساسيت موضوع گروه تخصصي مبارزه با سرقت هاي مسلحانه نيز در محل حاضر شدند.

دستگيري سرکرده باند

وي با بيان اينکه پوشيده بودن صورت متهمان و زمان وقوع حادثه که شب هنگام بود، تحقيقات کارآگاهان براي شناسايي آنان را با مشکلاتي روبه رو کرد، افزود: تحقيقات ادامه داشت تا اينکه هشتم آبان امسال وقوع يک مورد سرقت مسلحانه ناموفق در حوزه کلانتري 134 اطلاع داده شد. وي گفت: در اين حادثه سارقان مسلح قصد سرقت يک دستگاه خودروي آزرا در شهرک غرب را داشتند. بررسي شيوه سرقت و آثار بجا مانده از متهمان سبب شد تا کارآگاهان متوجه ارتباط بين اين دو سرقت شوند. رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينکه پس از چند روز از سرقت اوليه، خودروي 206 سرقتي نيز که در خيابان رها شده بود، کشف شد ادامه داد: بررسي محل رها شدن خودرو و آثار به جا مانده در آن، سرنخ هاي جديدي را پيش روي کارآگاهان قرار داد تا اينکه ماموران در ادامه تحقيقات خود سرکرده باند را که فردي 29 ساله به نام «پيروز» بود شناسايي کردند. محمديان با بيان اينکه محل اختفاي ديگر همدستان «پيروز» نيز از سوي کارآگاهان شناسايي شد، افزود: سرانجام پس از گذشت حدود چهار روز از سرقت مسلحانه دوم، ماموران در سه عمليات همزمان اقدام به دستگيري اعضاي اين باند کردند. وي با بيان اينکه دستگيري اعضاي باند با مقاومت هايي از سوي آنان روبرو بود، گفت: خوشبختانه با توجه به پيش بيني هايي که از قبل انجام شده بود، متهمان پيش از هرگونه استفاده از سلاح، دستگير شدند. به گفته رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در مجموع اين عمليات سه مرد در محله قصرالدشت، يک تن در محدوده شهرک غرب و دو زن ديگر نيز که با آنان همکاري داشتند، شناسايي و دستگير شدند.

کشف مسلسل اتوماتيک

وي با بيان اين که پيروز به خاطر درگيري با مأموران هم اکنون در بيمارستان به سر مي برد، افزود: در بازرسي از متهمان و وسايل همراه آنان هنگام دستگيري، دو قبضه اسلحه از نوع کلاشينکف و کمري به همراه تجهيزات ديگري مانند ماسک، کوکتل مولوتوف و ... کشف و ضبط شد. وي اضافه کرد: متهمان از تجهيزات کمک هاي اوليه براي درمان خود در صورت مصدوم شدن استفاده مي کردند. به گزارش ايسنا، محمديان با اشاره به دستگيري دو زن همدست اعضاي اين باند، افزود: در بازرسي از محل اختفاي متهمان، ساير تجهيزاتي که آنان قصد داشتند در سرقت هاي بعدي از آن استفاده کنند، کشف و ضبط شد. به گفته رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، در مجموع از اعضاي اين باند سه قبضه اسلحه کلاشينکف، دو قبضه اسلحه ساچمه زني، يک قبضه مسلسل اتوماتيک پيشرفته، يک قبضه اسلحه کمري، چهار عدد کوکتل مولوتوف، تعدادي دستکش، تعدادي ماسک و کلاه گيس کشف و ضبط شد. محمديان درباره ماسک هاي کشف شده از متهمان نيز که به اشکال مخوف بود، اظهارکرد: متهمان با استفاده از اين ماسک ها و استفاده از دستکش، قصد داشتند ضمن مانع شدن از شناسايي تصاويرشان، اثرانگشتي نيز از خود بر جاي نگذارند. به گفته وي، اعضاي اين باند مطابق فيلم هاي خارجي آموزش هايي را براي به گروگان گرفتن افراد و ... ديده بودند و اقدامات خود را با تقليد از آنها انجام مي دادند.

نقشه سرقت از طلافروشي

وي درباره اعترافات متهمان دستگير شده که داراي سوابق کيفري مانند آدم ربايي و سرقت هستند نيز خاطر نشان کرد: تمامي متهمان به جز سرکرده باند که در بيمارستان به سر مي برد، تاکنون به دو فقره سرقت مسلحانه و حدود سه فقره زورگيري که مالباختگان آن قابل شناسايي هستند، اعتراف کرده اند. وي اضافه کرد: متهمان در زورگيري ها با استفاده از گاز اشک آور و زدن افشانه به صورت مالباختگان، مانع از رويت چهره خود مي شدند. رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ سرقت از يک طلافروشي در خيابان آيت ا... کاشاني را از برنامه هاي بعدي اعضاي اين باند اعلام کرد و افزود: متهمان قصد داشتند تا با سرقت خودرو، از يک طلافروشي در خيابان آيت ا... کاشاني سرقت کنند. رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره سلاح هاي مکشوفه از سوي متهمان نيز اظهارکرد: اين افراد در اظهارات خود مدعي شدند که سلاح ها و 130 تير جنگي را از يکي از استان هاي غرب کشور خريداري کرده اند. وي درباره شيوه سرقت متهمان نيز گفت: اعضاي اين باند با ايجاد يک تصادف ساختگي به وسيله موتورسيکلت کاري مي کردند تا مالباخته از خودرو پياده شود و پس از آن با تهديد اسلحه و ... اقدام به سرقت خودرو مي کردند. محمديان درباره دليل ناکام ماندن سرقت آزرا در شهرک غرب نيز خاطرنشان کرد: در اين حادثه با توجه به مقاومت مالباخته و حضور افراد در صحنه، سرقت ناکام ماند. وي همچنين با اشاره به کشف بي سيم از اعضاي اين باند، تصريح کرد: به احتمال زياد اين افراد به شيوه مامورنمايي نيز اقدام به سرقت کرده اند. رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ درباره نحوه آشنايي متهمان و چگونگي شکل گيري ارتباط آنان نيز خاطرنشان کرد: دو تن از آنان در يک محل سکونت داشته اند و مابقي در زندان با هم آشنا شده بودند. محمديان با بيان اينکه تا به اين لحظه اين باند عضو فراري ندارد، افزود: تمامي اعضاي اين باند دستگير شده اند و شايد در اعترافات بعدي از افراد ديگري نام برده شود. وي شعبه رسيدگي کننده به اقدامات اين افراد را دادسراي ناحيه 27 اعلام کرد و گفت: تحقيقات براي شناسايي ديگر جرايم ارتکابي احتمالي از سوي اعضاي اين باند ادامه دارد.

هشدارهاي مهم پليس

رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينکه اعضاي اين باند در اعترافات خود مدعي شده اند که چندين محل را براي سرقت مسلحانه انتخاب کرده بودند، گفت: آنچه که براي اعضاي اين باند مهم بود، نبود سيستم هاي مداربسته يا ضعيف بودن آن بود. بنابراين به شهروندان توصيه مي کنم حتما از تجهيزات مداربسته استفاده کنند چرا که اين تجهيزات علاوه بر اينکه بازدارنده است، در صورت وقوع حادثه نيز به کشف سريع آن کمک مي کند. وي همچنين به مجرمان و متهمان هشدار داد قبل از آن که در دام قانون گرفتار شوند، به شغلي شرافتمندانه روي بياورند، چرا که امکانات علمي و تجهيزات پليس قابليت شناسايي متهمان با استفاده از کوچک ترين سرنخ ها را نيز دارد.

گفت و گو با سارقان

يکي از اعضاي اين باند نيز در حاشيه اين مراسم به ايسنا گفت: حدود يک ماه پيش با «پيروز» آشنا شدم که وي پيشنهاد سرقت را به ما داد. اين متهم با بيان اينکه قصد داشتم پول هايم را جمع کنم تا پس از اتمام ماه محرم و صفر ازدواج کنم، گفت: «پيروز» به من پيشنهاد سرقت داد اما نمي دانستم که سرقت از نوع مسلحانه است. به گفته وي، قرار بود پس از سرقت خودرو، من خودرو را به محل اعلام شده منتقل کنم و پس از آن براي هر سرقت سه ميليون تومان دريافت کنم. اين متهم درباره سابقه کيفري خود نيز گفت: پيش از اين 60 روز به اتهام نزاع در زندان بودم. يکي ديگر از اعضاي اين باند نيز «پيروز» را سرکرده و از اعضاي اصلي باند دانست و گفت: سال قبل نيز پيشنهاد سرقت به من داده شده بود که آن را نپذيرفتم اما اين بار به دليل مشکلات مالي، پيشنهاد «پيروز» براي انجام سرقت را قبول کردم. وي با بيان اينکه از مسلحانه بودن سرقت باخبر نبوده، گفت: راننده آژانس و سرويس مدرسه هستم و وقتي که صداي تير را شنيدم، از محل متواري شدم.

نظرات بینندگان