arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۸ - ۱۵ آبان ۱۳۹۲

معاون وزارت خارجه: مذاکرات ایران با گروه 1+5 محرمانه نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون کنسولگری وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات ایران با 1+5 خصوصی و محرمانه نیست اما اقتضای دیپلماتیکی این است که جزئیات کامل این مذاکرات به صورت کامل انتشار پیدا نکند.

به گزارش مهر، حسن قشقاوی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد اظهارکرد: اقتضای مذاکرت دیپلماتیک این است که جزئیات خبرساز نشود چرا که ممکن است برخی از جریان های افراطی و دشمنان درجه یک جمهوری اسلامی همچون رژیم صهیونیستی مانع به نتیجه رسیدن این مذاکرات شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای مثمر ثمر بودن هر چه بیشتر مذاکرات، بایستی طرفین به تعهدات خود در زمینه محرمانه نگهداشتن برخی از بخش‌های این مذاکرات پایبند باشند افزود: تا کنون مذاکرات ایران و1 +5  به صورت کامل در هیچ جایی منتشر نشده و طرفین در این مذاکرات به تعهدات خود پایبند بودند و سخنانی که نخست وزریر رژیم صهیونیستی در زمینه جزئیات این مذاکرات مطرح می کنند نشان از بی اطلاعی کامل وی از این مذاکرات است.

منتقدان به جای تخریب مواضع نظام پیشنهاد سازنده ارائه دهند

وی با اشاره به مذاکره با آمریکا اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب سخنان صریح و شفافی را در این زمنیه مطرح کردند و هیچ نیازی به تحلیل، توجیه و تفسیر توسط هیچ رسانه ای نیست.

قشقاوی ادامه داد: کشور ایران آزاد است و هر فردی می تواند در زمینه مذاکرات دیپلماتیک ایران پیشنهادات خود را مطرح کند و در این زمینه عده‌ای نباید سعی کنند در برابر نص، اجتهاد کنند.

معاون کنسولگری وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه چارچوب‌ها و خط قرمزها در مذاکرات مشخص است بیان کرد: همه افراد می‌تواند پیشهادات خود را در زمینه مذاکرات ارائه دهند و بهتر است عده ای منتقد به جای تخریب نظام و زیر سئوال بردن مواضع جمهوری اسلامی به ارائه پیشنهاد بپردازند.

پاکستان در خصوص حادثه سراوان پاسخگو باشد

وی با اشاره به اینکه امروز فصل کنار گذاشتن انتقادات و سرمقاله‌نویسی‌های تند است  افزود: هیچ دلیلی برای مطرح کردن نقدهای مخرب نیست زیرا دوره این اقدامات گذشته و ما تشنه دریافت پیشنهادهای سازنده هستیم.

معاون کنسولگری وزارت امور خارجه با اشاره به حادثه ترورریستی سراوان اظهارکرد: طبق کنوانسیون بین‌المللی هر حادثه‌ای که در درون مرز یک کشور اتفاق می‌افتد دولت این کشور خاص باید در زمینه تروریست‌ها و شرارت هایی که انجام شده یا می شود پاسخگو باشد.

قشقاوی تصریح کرد: در خصوص حادثه سراوان نیز دولت پاکستان نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند چرا که این حکومت مسئول اصلی حادثه سراوان است.

نظرات بینندگان