arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۵۶۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۲

مخالف/ بیاتیان: وزارت ورزش عرصه جولان سیاسی‌کاران نشود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان نباید جولانگاه عرصه سیاسی‌کاران و کسانی که سنخیتی با حوزه جوانان و ورزش ندارند، باشد، گفت: سجادی در حوزه جوانان هیچ تخصصی ندارد و در بخش عدالت در تقسیم امکانات ورزشی نیز برنامه‌ای ارائه نداده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید محمد بیاتیان در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت یازدهم در مخالفت با وی و خطاب به رئیس جمهور گفت: رأی نیاوردن دو گزینه قبلی وزرای پیشنهاد شده برای وزارت ورزش و جوانان به تعبیر برخی‌ها تندروی نبود. وزرای پیشنهادی قبلی با معیارهای مجلس و معیار دولت تدبیر و امید همخوانی نداشتند و مجلس به این علت به آنها رأی اعتماد نداد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه رئیس جمهور خود را عضو این مجلس می‌داند، مجلس هم تدبیر می‌کند تا امید مردم ناامید نشود، به ویژه در حوزه جوانان و ورزش که برای جوانان و ورزشکاران ما بسیار مهم است، مجلس شعار اعتدال را تدبیر می‌کند که وزارتخانه‌ای که محل حضور جوانان است دچار تندروی و سیاسی‌کاری نشود.

بیاتیان تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان نباید جولانگاه عرصه سیاسی‌کاران و کسانی که سنخیتی با حوزه جوانان و ورزش ندارند، باشد. مجلس مراقب است کلید به دست نااهلان نیفتد، همانطور که امام (ره) فرمودند «من در میان شما باشم یا نباشم به شما وصیت می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد».

وی اظهار کرد: سجادی در بحث مدیریت شاخص خاصی را ارائه نکرد و همه سوابق مدیریت وی در حوزه المپیک و مسابقات آسیایی بوده است و یا در حوزه اجرایی ورزش و حوزه آموزش و پرورش فعالیت‌هایی داشته اما در حوزه اجرایی ورزش، وی سابقه ورزشی چندانی نداشته است. در کنار این موارد آنچه که از همه مهمتر است، عدم سابقه وی در حوزه جوانان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: ما در انتخابات شعار می‌دهیم جوانان، ولی در عرصه اجرا کاری برای این قشر نکرده‌ایم. لذا از سجادی سوال می‌کنم چه برنامه‌ای برای جوانان ارائه شده است؟

وی افزود: در میان این همه جوان ورزشکار و نخبه جوان دانشگاهی آیا جوانی وجود  نداشت که بتواند سکان وزارتخانه ورش و جوانان را برعهده بگیرد تا سجادی از طرف رئیس جمهور معرفی نشود؟

بیاتیان گفت: دولت شده است جای پیرمردان و کسانی که سنشان بالا بوده و در بحث اجرا توانمندی خاصی ندارند، در حالی که وقتی این سخنان گفته می‌شود شخصی که رأی اعتماد از مجلس کسب می‌کند، برای اینکه نشان دهد پیرمرد نیست، کسی را به‌عنوان معاون خود انتخاب می‌کند که سنش چند سال بیشتر است که این یک نقیصه است، یعنی وزارتخانه‌های عرصه‌ای می‌شود برای افرادی که توانی برای کار کردن ندارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: برنامه‌های سجادی طبق نظر معاونت نظارت مجلس اکثراً همسو با قانون است، اما منطبق با قانون نیست و بیشتر سخنان وی کلیشه‌ای بوده که امیدی به اجرایی شدن آنها نخواهد بود.

وی اظهار کرد: سجادی در حوزه جوانان هیچ تخصصی ندارد و در بخش عدالت در تقسیم امکانات ورزشی نیز برنامه‌ای ارائه نداده است.

نماینده مردم بیجار تصریح کرد: در بحث هویت‌بخشی جوانان برنامه‌ای ارائه نشده است، جوانان بین وزارت ورزش و جوانان، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و یکسری سازمان‌های زیرمجموعه دولت سرگردانند و برنامه‌ای برای آنها وجود ندارد.

بیاتیان با اشاره به ادامه شبیه‌خون فرهنگی از طرف دشمن خاطرنشان کرد: برنامه‌ای برای مبارزه با شبیه‌خون فرهنگی در حوزه ورزش و جوانان از طرف سجادی ارائه نشده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: سجادی به صالحی امیری وزیر پیشنهادی قبلی وزارت ورزش و جوانان قول پست کمیته ملی المپیک را داده و همچنین مجلس بیم آن دارد که همانند سال‌های گذشته برخی آقازاده‌ها در وزارتخانه ورزش و جوانان رسوخ پیدا کنند، لذا سجادی باید به این موضوع پاسخ دهد.
نظرات بینندگان