arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۲

آقاتهرانی: همسر یک استاد آمریکایی ​درباره آیت​الله مصباح گفت «He is so nice»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فارس گفت و گویی با حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری کرده و به نقل از وی نوشت:

*(درباره طرح نظرسنجی درباره رابطه با آمریکا) اگر شما بخواهید برای هر چیزی نظرسنجی کنید، باید برای همه چیز مردم را بکشید وسط میدان. عوام فریبی همیشه جواب نمی دهد. نظرسنجی را قبول ندارم وقتی شما اصل نظام را پذیرفتی و بعد از سی سال هر چیز جای خود را یافته، اینک مجلس داریم و قوای نظامی، انتظامی، قوه قضائیه و ... داریم آیا برخی می پندارند که مثل روز اول انقلاب است که جمهوری اسلامی را به نظرسنجی گذاشتیم. شکی نیست او که نظام را قبول دارد باید به نظام مندی آن باور داشته و به ضابطه و قانون آن احترام کند، به لطف الهی نظام، ولی فقیه دارد، قوه قضاییه دارد. باید درست از هرچه به جای خود بهره برد. وگرنه یعنی که مردم از انقلاب برگشته اند و چیز جدیدی پیش آمده است. اگر مردم نظام اسلامی را قبول ندارند، پس چطور به شما رای دادند؟ اگر برای هر چیزی نظرسنجی کنند، کجای دنیای این طور است که برای حل هر مسئله به نظرسنجی روی آورند؟ پس قوانین بالادستی و نیز قانون اساسی برای چه تدوین شده؟ اینها را گفتند و نوشتند و بعد باید همه رها شوند.

*یکی از ویژگی های جبهه پایداری این است که باید چند نفر از فقها مثل شورای نگهبان بر مصوبات آن نظارت داشته باشند. از این رو سه نفر از فقیهان عادل، زمان شناس، عالم و آشنا به نظرات و مبانی فکری ولایت فقیه در شورای فقاهتی جبهه پایداری حضور داشته باشند تا دقیقا رفتار و کارهای ما را با میزان ولایت فقیه تطبیق دهند. بجز آیت الله مصباح و آیت الله خوشوقت یکی دیگر از آقایان در شورای فقاهتی حضور داشتند که ایشان مایل نبود اسمشان مطرح شود، و ما هم امانتداری کردیم و گفتیم اشکالی ندارد شما نظارت بر همه مصوبات را داشته باشید چراکه ما می خواهیم از حضور شما استفاده معنوی کنیم. این گونه نیست؛ که قصد پنهان کاری باشد ولی ما امانتداریم، زمانی که فقیهی می گوید من به یک شرطی حاضرم با شما کار کنم که اسم مرا نبرید، ما باید اسم او را محفوظ نگه داریم.

*ما حزب نیستیم اما تشکلی هستیم که سازماندهی منسجمی داریم، وقتی ما با هدفی مشترک شروع به کار می کنیم، باید نیروهایمان نیز با هم افزایی کار را آغاز کنند تا به هدف خوبی برسیم، از این رو ما برای این کار اساسنامه نوشتیم. آقای نبویان جز اعضای شورای مرکزی هستند منتها بعضی از دوستان برای اینکه بخواهند شرکت کنند یا نه گاه مشکل پیدا می کنند که این هم قانون و ظابطه دارد، که باید اجازه بگیرند وگرنه غیبت و یا تأخیر بدون مجوز جریمه نقدی به همراه خواهد داشت.

*آیت الله مصباح یزدی الان مثل همیشه آزادِ آزاد هستند، فقیهی هستند که ما هر هفته یک بار وقتی از ایشان می گیریم و گزارشات و مصوبه ها را می بریم پیش ایشان. آیا این محدود کردن حضرت استاد است؟ مگر آقای مصباح تک بعدی است، ایشان در زمینه تفسیر سیاست، علوم انسانی، فقه، اصول، فلسفه کار می کنند. در همه این ساعت ها هر روز با یکی از دوستان صاحب نظر بحث و مباحثه دارند. ایشان با این سن بالا بسیار زنده هر روز از این برنامه ها دارند. ملاقات ها و جلسات فراوان با ایشان با این سن زیادی که دارند واقعاً خیره کننده است که بسیار عالی از پس کار برمی آیند و همه هم استفاده می کنیم.

*خیلی ها اصلا آقای مصباح را نمی شناسند. زمانی که دوستان در آمریکا بودند ایشان برای دیدار دوستان به آمریکا آمدند، یکی از اساتید دانشگاه آمریکا ایشان را با جمع دوستان به میهمانی دعوت کرد؛ بعد از پایان جلسه خانم آن آقا که آمریکایی بود، گفت: «He Is So Nice» چه مرد جالب و خوبی است، چطور می گویند او تئوریسین خشونت است، تعجب کرده بود. بله، بی تقواها عجیب جو تهمت ها می زنند تا که بتوانند خوبان را از معرکه به در کنند، شاید برای خود مریدی ساخته و یا دست و پا کنند.

*بنده هر مدعی اصولگرائی را اصولگرا نمی دانم، ولی جبهه پایداری اصولگرا است. از اصولی که داریم یکی تبعیت از ولی فقیه است، برای تأمین این ادعا راهکاری داریم که به خطا نرویم، آن هم نظارت فقهاست که ببینند و اشتباه ما را اصلاح کنند که اشتباه نکنیم. اصولگراها سر یک چیزهایی با هم وحدت دارند، حدود 8 اصل که حضرت آقا فرمودند و همه تقریبا می گویند آن ها را قبول داریم. منشور اصولگرایی توسط آقای آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی امضاء شده، اگر راست می گویند همه بیایند تا همین را گرفته و جلو برویم. ما هم قبول داریم.

*در بین اعضا درباره سخنگو بحث است، چارچوب و قواعدی را برای سخنگو تهیه کرده و درباره شخص آن صحبت ها شده ولی چون هنوز به تصویب آقایان فقها (دامت برکاته) نرسیده پس بحث تمام نشده است؛ وقتی که این کار پایان یابد و فقها نظر نهایی را اعلان کنند مصوبه را خدمتتان عرض خواهم کرد.
نظرات بینندگان