arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۲

رئيس جمهور فيليپين: آمار تلفات طوفان بين 2000 تا 2500 نفر خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور فیلیپین گفت عملیات پیش دستانه تخلیه مردم از مناطق آسیب پذیر در برابر طوفان اخیر هایان آمار تلفات این فاجعه طبیعی را پایین آورد. وی همچنین گفت آمار تلفات این طوفان بین 2000 تا 2500 نفر برآورد شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از سی ان ان ، بازماندگان طوفان مهیب هایان در فیلیپین به غذای کافی ، دارو و امکانات اولیه بهداشتی دسترسی ندارند و سازمان های امداد نگران شیوع بیماری ها و عفونت در مناطق طوفان زده اند.

اما رئیس جمهور فیلیپین در مصاحبه اختصاصی کریستین امانپور خبرنگار سی ان ان با وی گفت دولت فیلیپین هر کاری در توانش باشد برای کمک به بازماندگان طوفان انجام می دهد.

بنینو اکینو سوم در این مصاحبه گفت :«ما به عنوان دولت و ملت فیلیپین توانسته ایم نشان دهیم که در کنار هم و مراقب یکدیگر هستیم. واکنش فوری دولت به این طوفان برای اکثریت مردم فیلیپین اطمینان بخش بوده است. توانایی ما برای پرداختن نسبتا سریع به مشکلات خود متکی بر واحدهای وابسته به دولت های محلی است. اما متاسفانه برخی از این واحدها از پس خیل عظیم مشکلات این طوفان بر نیامده اند. در مناطق دیگر ، اقدامات پیش دستانه و تخلیه مردم و همکاری نهادهای ذیربط آمار تلفات طوفان را پایین آورد. »

اکینو در پاسخ به این سوال که گفته می شود در برخی مناطق طوفان زده عملیات امداد بسیار کند بوده و نیروهای کافی برای کمک رسانی به نیازمندان وجود نداشته اند گفت در شهر تاکلوبان که بیشترین آسیب را از طوفان دیده است هنگام وقوع طوفان همه نیروهای پلیس در دسترس نبودند و کارکنان نهادهای دولتی شهر نیز به سبب صدمات این طوفان مشغول رسیدگی به خانواده های خود بوده اند و برای همین تعداد نیروهای آماده برای کمک رسانی بسیار اندک بوده است.

رئیس جمهور فیلیپین گفت آمار افراد آسیب دیده از طوفان در سه استان فیلیپین بسیار بالاست و این مسئله بر کمک رسانی به آنها تاثیر گذاشته است.

اکینو همچنین گفته است آمار کشته های این طوفان طبق برآوردها احتمالا بین 2000 تا 2500 نفر خواهد بود.
نظرات بینندگان