arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۲

عمار حکیم: در مرام حسین(ع) تفرقه نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس مجلس اعلای عراق یا اشاره به مذاکرات ژنو نسبت به حل مساله پرونده هسته‌یی ایران اظهار امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا عمار حکیم در تجمع بزرگ شیعیان بغداد در ظهر روز تاسوعا در فرودگاه نیروی هوایی در این شهر با اشاره به مذاکرات اخیر ژنو اظهار کرد: ما خوشحالیم از مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 و امیدواریم مساله هسته‌یی ایران به راه حل نهایی برسد و حق ایران است به عنوان یکی از کشورهای اسلامی منطقه از انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی بهره‌مند باشد.

وی تاکید کرد: ما مطمئنیم که ایران برای داشتن انرژی هسته‌یی برنامه‌ای صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

وی همچنین در این اجتماع بزرگ از شیعیان بغداد که همزمان در 14 شهر این کشور برگزار شد و شیعیان عراقی از طریق ویدئو کنفرانس به سخنان وی گوش می‌دادند، بر این نکته که شعار امروز ما همان شعار امام حسین (ع) است تاکید کرد و یادآور شد که حسین(ع) قیامش قیام در برابر طاغوتیان و کسانی بود که از دین استقاده ابزاری می‌کردند.

رییس مجلس اعلای عراق که در سخنانش واقعه عاشورا را منحصر به دوران امام حسین (ع) ندانست بر تکرار این واقعه در طول تاریخ تاکید کرد و افزود: مواجهه بین امام حسین(ع) و یزید تنها مواجه بین یک حاکم و انقلابی نبود ، بلکه مواجهه بین شر و خیر به حساب می‌آید که در هر عصری تکرار می شود.

وی صلح و دوستی را از پیام‌های قیام امام حسین (ع) ذکر کرد و با یادآوری این نکته که «در سپاه امام حسین(ع) از همه ادیان و مذاهب حضور داشتند» ، گفت:ما نیز امروز به چنین سپاهی نیاز داریم.

وی در بخش دیگیری از سخنانش، تجمع شیعیان را مدیون قیام امام حسین (ع) دانست و با تاکید بر این‌که «دشمنان امروز از فریاد هیهات من الذله ما می ترسند»، تصریح کرد: تمام انقلاب‌های اصلاح‌طلبانه ادامه انقلاب امام حسین(ع) است و تا ابد ادامه خواهد داشت؛ چراکه تمایل بشر به اصلاح امور توقف‌ناپذیر است.

رییس مجلس اعلای عراق در ادامه با هشدار به یزیدیان زمان گفت: در مقابل شما میلیون‌ها عاشورایی حسینی ایستاده‌اند و بدانید که به اهداف پلید خود نخواهید رسید و پیکرهای شهدای ما بر تروریست‌ها و متعصبان مذهبی پیروز خواهند شد.

وی خطاب به شیعیان عراق آن‌ها را به پیروی از شیوه گفت‌وگوی امام حسین(ع) دعوت کرد و گفت: بعد از 1400 سال گفت‌وگوی حسینی به ما یاد می‌دهد که چگونه زندگی کنیم.

وی با اشاره به وضعیت عراق نیز مردم این کشور را به تلاش در راه آبادانی کشورشان دعوت کرد و پیروزی برتر برای امت اسلامی را در کنار تلاش برای تبدیل شدن به امت واحده ، تسلط بر خودخواهی‌ها برشمرد.

حکیم تاکید کرد: مرام حسین(ع) تفرقه نیست، از مرام حسین سازش و مصالحه‌گری در نمی‌آید حسین (ع) اهل گفت‌وگو بود.

وی در ادامه دولتمردانی را لایق کشورش دانست که در برپایی عدالت و احترام به ملت تلاش کنند.
نظرات بینندگان