arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۱۳ آذر ۱۳۹۲

نظر فرمانده ناجا درباره طرح سربازی حرفه ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده ناجا با به رخ کشیدن اطلاعات فوتبالی خود به خبرنگاران گفت: دوست دارم ایران با تیم‌های سخت و بزرگ هم‌گروه شود و برای پیشرفت ورزشکاران کشور از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه تقدیر از مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در مورد حمایت ناجا از ورزش تأکید کرد و گفت: نگاه ما به ورزش طوری است که اعتقاد داریم ورزش می‌تواند در ساخته شدن جامعه تأثیر فراوان داشته باشد.

وی تأکید کرد: معتقدیم که ورزش و به خصوص کشتی می‌تواند در جهت افزایش امنیت در کشور به دستگاه‌هایی مانند نیروی انتظامی کمک بسیاری کند.

احمدی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید دوست دارید ایران در جام جهانی با چه تیم‌هایی هم گروه شوند، گفت: من معمولاً حوصله نمی‌کنم که برنامه 90 را ببینم اما این هفته به طور اتفاقی دیدم که همه مردم برعکس آنچه انتظار داشتیم دوست داشتند که با تیم‌های سخت همگروه شویم که به نظر من هم هم گروهی با تیم‌های سخت می‌تواند کیفیت بازی ما را افزایش دهد چرا که ایران همیشه مقابل تیم‌های قوی بهتر بازی می‌کند.

فرمانده ناجا ادامه داد: تمام گروه‌ها بر اساس سبدبندی انجام شده قوی هستند و درصد هم گروهی ما با تیم‌های ضعیف کم است. نیروی انتظامی هم تنها می‌تواند برای به دست آوری افتخار برای ملی پوشان دعا کند و هر خدمتی که از دستش بر می‌آید انجام دهد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا سربازی حرفه‌ای بهتر از سربازی اجباری نیست، گفت: ناجا در حوزه وظیفه عمومی و سربازی تصمیم‌گیرنده نیست و تنها مجری تصمیم‌های ستادکل نیروهای مسلح است اما ما می‌توانیم نظر خود را به ستاد کل اعلام کنیم؛ اگر من به شخصه تصمیم‌گیر بودم به شما می‌گفتم که طی 4-5 سال آینده اجرای سربازی حرفه‌ای اجرا شدنی نیست.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه سربازان حقوق 70 هزار تومانی دریافت می‌کنند و دارای 10 درصد مرخصی هستند، گفت: نیروی کادر ما حداقل 700 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند و 40 درصد مرخصی دارد، کمبود منابع مالی به ما اجازه نخواهد داد که حداقل طی چند سال آینده بتوانیم سربازی حرفه‌ای را در کشور اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: قانون هم اکنون می‌گوید تعداد سربازان وظیفه باید به کمتر از 25 درصد برسد اما مشکلات مالی مانع اجرایی شدن این امر شده است.

احمدی مقدم با تعریف از سربازی حرفه‌ای گفت: معتقدم که سربازی حرفه‌ای برای کشور بسیار بهتر است چرا که با حرفه‌ای شدن سلاح‌ها، آموزش‌ها نیز باید حرفه‌ای باشد و دو سال برای آموزش حرفه‌ای به یک سرباز کم است.

وی افزود: ما باید در راستای تسهیل خدمت سربازی کاری کنیم که توهین به سربازان کاهش یابد و خدماتی ارائه کنیم که سبب خدمت راحت برای سربازان فراهم شود.

احمدی مقدم در ادامه با اشاره به قهرمانی‌های تیم ملی کشتی، گفت: دشمن قصد داشت تا با تضعیف کشتی ایران به ما ضربه بزند اما ناموفق بود.

وی تأکید کرد: در پیروزی‌های ورزشی مباحث سیاسی مطرح نیست و حتی ضد انقلاب هم از قهرمانی ورزشکاران ایران خوشحال می‌شود، ما باید تمام امکانات را برای قهرمانی ورزشکاران کشورمان فراهم کنیم و مراقب باشیم که اختلاف‌ها به ما ضربه نزند.

وی تأکید کرد: مهم نیست چه کسی قهرمان می‌شود، همین‌که یک ایرانی قهرمان شود ملت ایران شاد می‌شوند و این برای ما اهمیت دارد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تنها می‌تواند امکانات خروج از کشور را برای ورزشکاران تسهیل کند یا محل خدمت این قهرمانان را تعیین کند تا ورزشکارانی که در مسیر قهرمانی قرار گرفته‌اند به رشد خود ادامه دهند.

احمدی مقدم با انتقاد از سرمایه گذاری کم در ورزشهایی مانند کشتی، والیبال و فوتبال ساحلی گفت: در جایی خواندم که قرارداد بازیکن‌های فوتبال ساحلی ما 5 تا 10 میلیون تومان است. یک ورزشکار با ماهی 400 هزار تومان چگونه زندگی کند.

نظرات بینندگان