arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۲

دستگیری زورگیران خشن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه هفت نفره‌يي كه از تهراني‌ها زورگيري مي‌كردند توسط ماموران پليس شناسايي و دستگير شدند. متهماني كه پس از دستگيري معلوم شد آنها نه تنها به مردم رحم نمي‌كردند بلكه درباره اعضاي باند خود نيز بي‌رحمانه رفتار كرده و حتي گاهي براي ادب كردن يكديگر از چاقو استفاده مي‌كردند.

پس از آنكه مردم، اخبار و اطلاعاتي را درباره فعاليت گروهي از افراد سابقه‌دار به گوش پليس رساندند كه در منطقه شوش دست به سرقت‌هاي خشن مي‌زدند، كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي بررسي اين موضوع را در دستور كار خود قرار دادند و نخستين سرنخ اين پرونده را با شناسايي يك مجرم سابقه‌دار 26 ساله به نام «محمد. ط» به دست آوردند.

در گام اول اين مجرم سابقه‌دار دستگير شد و اطلاعات به دست آمده نشان داد كه او اقدام به تشكيل گروهي از سارقان به‌عنف كرده و در مناطق مختلف شهر تهران دست به زورگيري از شهروندان مي‌زند. كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي ديگر اعضاي گروه به نام‌هاي «مرتضي » 26 ساله، «محمد»22 ساله، «ميلاد » 28 ساله، «مهرشاد » 26 ساله، «مسعود » 25 ساله و «بهروز»21 ساله را شناسايي كردند و در بررسي سوابق آنان اطلاع پيدا كردند كه همگي از مجرمان سابقه‌دار منطقه شوش هستند كه پيش از اين‌بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف مانند شرارت، قدرت نمايي با سلاح سرد، نزاع و درگيري و سرقت‌هاي به‌عنف دستگير و روانه زندان شده‌اند.


مالباختگان آنها را شناسايي كردند

با شناسايي اعضاي گروه سارقان و بررسي شكايت‌هاي مطرح شده درباره سرقت‌هاي به عنف، يكي از مالباختگان با مراجعه به اداره پنجم پليس آگاهي با شناسايي تصاوير متهمان به كارآگاهان گفت كه در پنجم آذرماه امسال زماني كه در خيابان انقلاب از تاكسي پياده و به سمت داروخانه فروش داروهاي خاص در خيابان نجات‌اللهي حركت مي‌كرده، در حالي كه با گوشي تلفن همراه آيفون خود به قيمت سه ميليون و 300 هزار تومان در حال صحبت بوده، در فاصله چند متر مانده به داروخانه ناگهان جوان تنومندي مقابلش ايستاده و به او گفته است كه بايد گوشي تلفن همراه خود را به او تحويل دهد. هنوز كلمه‌يي از دهانش خارج نشده بود كه ناگهان فرد ديگري از پشت سر ضربه‌يي به سرش وارد كرده و همزمان با وي، جوان تنومند نيز اقدام به سرقت گوشي تلفن همراهش كرده است. يكي از آنان سوار يك دستگاه موتوسيكلت هوندا 125 شده و به سمت شمال خيابان حركت كرده و نفر دوم نيز سوار يك دستگاه موتوسيكلت پالس مشكي رنگ شده و در جهت جنوب خيابان حركت كرده و متواري شدند. به گفته مالباخته، تمامي اين اتفاقات و سرقت گوشي تلفن همراهش در فاصله‌يي كمتر از 10 ثانيه اتفاق افتاده و هيچ كدام از افرادي كه در مقابل داروخانه ايستاده بودند اصلا متوجه سرقت نشدند.

با توجه به شناسايي دقيق دو تن از اعضاي گروه توسط مالباخته و اطلاعات دقيق به دست آمده از فعاليت اين گروه از مجرمان خشن، هماهنگي‌هاي قضايي با شعبه پنجم دادياري دادسراي امور جنايي تهران انجام شد و تمامي متهمان در مخفيگاه‌هايشان واقع در منطقه شوش دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. سركرده گروه «محمد - ط» كه پس از دستگيري و مواجه شدن با مستندات و دلايل كارآگاهان چاره‌يي جز اعتراف نداشت، در همان اظهارات اوليه به ده‌ها فقره زورگيري به شيوه زاغ‌زني و سرقت گوشي‌هاي تلفن همراه گران قيمت در مناطق مختلف تهران به ويژه در شرق و مركز تهران اعتراف كرد.

در تحقيقات به عمل آمده از متهمان مشخص شد كه در صورت وقوع اشتباه از سوي يكي از اعضاي گروه در زمان سرقت، ديگر اعضا اقدام به ضرب و شتم شديد و به اصطلاح تنبيه وي مي‌كردند كه به عنوان مثال يكي از متهمان كه در زمان سرقت‌ها اقدام به زاغ زني مالباختگان در شعبات بانك مي‌كرد، پس از شناسايي اشتباه يكي از مالباختگان در داخل بانك، توسط ساير اعضاي گروه با چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود.

سرهنگ كارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سوابق متهمان در ارتكاب جرايم مختلف و اعترافات اوليه به ده‌ها فقره سرقت به‌عنف به ويژه به شيوه زاغ‌زني در مراكز تجاري و بانك‌ها، از كليه مالباختگاني كه بدين شيوه و شگرد مورد سرقت در مناطق مختلف سطح شهر تهران قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود تا براي شناسايي متهمان و طرح و پيگيري شكايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
منبع: اعتماد
نظرات بینندگان