arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۲

مدح و ثنای پیچیده !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در روزهای اخیر دو متن مدح گونه در رسانه های اصلاح طلب منتشر شد؛ ادبیاتی که معمولا توسط مخالفان مشی اصلاحی به کار می رود و مورد نکوهش موافقان مشی اصلاحی است. سایت نزدیک به دکتر عارف، در حرکتی تامل برانگیز، به مناسبت سالروز تولد عارف، شعری در مدح وی منتشر کرد. هفته ی گذشته نیز یکی از روزنامه ی اصلاح طلب مطلبی عجیب به مناسبت به دنیا آمدن یکی از نتیجه های امام خمینی نوشته بود.

به گزارش انصاف نیوز، هر چند تملق و چاپلوسی صاحبان قدرت یا موقعیت های اجتماعی در ادبیات بخشی از رقبای سیاسی اصلاح طلبان به وفور یافت می شود اما دو نمونه ی ذکر شده در پی می آید.

این درحالیست که قطعاً بیت امام (ره) و دکتر عارف نیز از این گزارش کم سابقه اطلاعی نداشته و این ادبیات مشمئزکننده را تقبیح می کنند.سایت امید نوشت:

«در آستانه شب یلدا و زادروز تولد دکتر محمدرضا عارف "بنیامین آریا‌ن‌ نیک" شاعر نوجوان با سرودن شعری همزمانی این دو رویداد را مورد توجه قرار داد. این شاعر نوجوان شعر خود را در اختیار پایگاه خبری- تحلیلی امید قرار داد که به شرح زیر است:

من بمیرم لحظه‌های تو دگر با غم نباشد
هستی‌ات را نمکی مرهم نباشد
من نباشم روی تو مستانه باشد
دلت گرم رخ پیمانه باشد
بودن من خانقه  ویرانه سازد
ساقی محجوبه را دیوانه سازد
من که باشم منزلت آواره باشد
گر نباشم کلبه ات میخانه باشد
تا که هستم سجده ات بی قبله باشد
نیست گردم،قبله ات جانانه باشد
تا تو باشی شور وصل عشق من یلدایی باشد
عارفان را موسم پخش می آزادی باشد»


بنا بر این گزارش، روزنامه ی آرمان هفته ی گذشته در یادداشتی با عنوان «یادگاری به یادگاران امام خمینی افزوده شد»، نوشت:

«سیده فاطمه خمینی؛ او دختری است که روز گذشته متولد و به جمع نوادگان خانواده امام(ره) پیوست. فاطمه دختر مردی است که با وجود هجمه‌های بی‌امان تندروها، هیچگاه موضوعی برای هجمه حتی به دروغ برای وی نیافتند. شخصیت یاسر خمینی به گونه‌ای تعریف شده که حتی مخالفان و منتقدانش هم در برابر او سر احترام فرود می‌آورند. مادر فاطمه هم از خانواده‌ای اصیل است که اگر چه در طول سال‌های اخیر حرف‌های زیادی در دل نهان کرده اما به دلیل بزرگ‌منشی خود و خاندانش سکوت را بر هر مولفه‌ای ترجیح داده است.سیده فاطمه خمینی دختر سیده‌حورا صدر است و یقینا چند سال دیگر به خود خواهد بالید که نام امام موسی صدر را در کتیبه خانوادگی خود دارد.

آنچه میراث فاطمه است
فاطمه خمینی میراث بزرگی را در بدو تولد هدیه می‌گیرد که در صدر آنها محبوبیت جدش یعنی امام‌خمینی(ره) است. شاید آن زمان که فاطمه به سن درک واقعیت تاریخ ایران برسد برای همسن و سالانش تعریف کند که تاثیرات روح بزرگ و شگرف امام‌خمینی(ره) چه تاثیراتی در تربیت او داشته است؛ تاثیراتی که از سوی پدر و مادر به او منتقل شده است. اما پدر فاطمه چه ویژگی‌هایی دارد که او را از سایرین متمایز می‌کند؟ سیدیاسر خمینی از جمله نوادگان حضرت امام(ره) است که آنچنان تمایل به رسانه‌ای شدن ندارد و همانند برادرانش تحقیق و پژوهش را به هر مولفه دیگری ترجیح می‌دهد. سیدیاسر همچنین چندان تمایلی به حضور در پشت تریبون ندارد و جز در مواقع لزوم به پشت تریبون نمی‌رود و آن گاه هم لزوم رعایت اخلاق و خودداری از فردیت را محور اظهارات خود قرار می‌دهد. آخرین بار سید یاسر خمینی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) در حسینیه امام خمینی(ره) به همراه برادرانش سیدحسن و سیدعلی در کنار مقام معظم رهبری دیده شد. وی در کنار درس خواندن در محضر بزرگان به تدریس دروس حوزوی هم مشغول است و به گواه آگاهان استعداد او در آموختن دروس منحصر به فرد است و شاگردانی که تحت تعلیم او هستند، از میزان دانش و علم و به ویژه پیگیری‌هایش سخن می‌گویند. مادر سیده‌فاطمه یعنی سیده‌حورا صدر هم از تبار امام موسی صدر است که نامش فخر عرب و عجم است. حورا بسیار صبور است و تاکنون در مقام همسر فردی از تبار خمینی خود را در مراسم‌های مختلف مطرح نکرده است. فاطمه کوچک چند سال دیگر خواهد دانست پیوند دو تبار بزرگ چه افتخار و میراث عظیمی است که به او رسیده است. فاطمه دارای برادری به نام روح‌ا... هم هست که از او چند سال بزرگ‌تر است و دوران کودکی را سپری می‌کند. نام او با نام حضرت امام(ره) همخوانی دارد و این را باید نعمتی بزرگ بداند که پس از سال‌ها از رحلت حضرت امام(ره) با ذکر نام او همگان به یاد مردی خواهند افتاد که آرامش، امنیت و توسعه و... را مدیون مجاهدت‌های او هستند.

شباهت های یادگاران امام (ره)
نکته جالب در پیوند دو خانواده صدر و خمینی به شباهت‌های چهره‌ای آنها مربوط می‌شود. شاید برخی ویژگی‌های رفتار و اخلاقی آنها سبب شده که چهره‌هایی شبیه یکدیگر داشته باشند مثلا سیدحسن خمینی شباهت‌هایی با چهره امام موسی صدر دارد یا سیدیاسر خمینی را می‌گویند که بسیار شبیه حاج احمدآقا خمینی است. سیدعلی خمینی هم دارای شباهت‌هایی با پدربزرگ یعنی امام خمینی(ره) است. روزنامه آرمان قدم این نورسیده را به خاندان حضرت امام و صدر تبریک می‌گوید و امیدوار است نورسیدگان ادامه دهنده راه این بزرگواران باشند».

انتهای پیام
نظرات بینندگان