arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۲

تشدید آلودگی هوا در کرج

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز اعلام کرد که روند افزایش آلودگی هوا در کرج در روزهای آینده نیز شدت خواهد یافت.

منصور رحمانیان در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد تداوم شرایط پایدار جوی در استان البرز بودیم و حتی سرعت وزش باد در این استان کاهش زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: در این وضعیت، شرایط برای ایجاد وارونگی جوی مهیا شده و این وضعیت را در روزهای اخیر در استان البرز به شهرستان کرج شاهد هستیم.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: به همین دلیل در روزهای اخیر مردم شهرستان‌ها و شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشورمان از جمله کرج، شاهد افزایش آلودگی هوا بوده و این آلودگی در روزهای آینده تداوم و همچنین شدت خواهد یافت.

رحمانیان گفت: بر این اساس از امروز شنبه تا صبح سه‌شنبه آلودگی هوا در شهرستان کرج افزایش یافته و لازم است که مردم به هشدارها توجه بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش آلاینده‌های جوی در کرج تا روز سه‌شنبه شاهد هوای ناسالم و آلوده در این شهرستان خواهیم بود و مردم باید از از تردد غیر ضروری در سطح شهر به ویژه مناطق پر رفت و آمد و شلوغ بپرهیزند.

* تا سه‌شنبه انتظار بارش جدی باران و برف نداریم

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز بیان داشت: در این میان افراد بیمار، سالمندان و کودکان باید از حضور در مناطق شلوغ کرج به ویژه مرکز شهر به طور جدی خودداری کنند.

رحمانیان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی اینکه آیا در روزهای آینده شاهد بارش باران و برف در استان البرز خواهیم بود، گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی طی روزهای شنبه تا دوشنبه آسمان استان البرز صاف خواهد بود.

وی افزود: بنابراین تا روز سه‌شنبه انتظار بارش باران و برف جدی در استان البرز نداریم.

رحمانیان در پایان اعلام کرد: امیدواریم با ورود سامانه بارشی جدید و برخورداری از نعمات الهی، آلودگی هوا در استان البرز به ویژه شهرستان کرج کاهش یابد.
نظرات بینندگان