arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۷ - ۰۸ دی ۱۳۹۲

اردوغان دادستان ترکیه را تهدید کرد: با تو کار داریم!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه دادستان ترکیه را تهدید کرد که با او مقابله خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک اردوغان در سخنان امروز (یکشنبه) خود در شهر مانیسا با اشاره به پرونده فساد مالی اخیر در ترکیه گفت:" جناب دادستان از مقام و موقعیت خود سوء استفاده کرده است. مدارک و پرونده هایی را به صورت غیر قانونی جمع آوری کرده و بدون اطلاع ما در یک روز مشخص این مدارک را به برخی رسانه ها داده . مدارکی که در آن علیه عده زیادی از شهروندان این کشور اتهامات ناروایی وارد شده است.

اردوغان افزود:" این چه جور دادستانی است؟ آقای دادستان ما هنوز کارمان با تو تمام نشده . با تو کار داریم آقای دادستان!


اردوغان همچنین با اشاره به مطرح شدن نام پسرش در پرونده فساد مالی و احضاریه دادستان برای پسرش "بلال اردوغان" گفت :فساد هر جا باشد با آن برخورد می کنیم. فساد پدر و پسر نمی شناسد . هر کس باشد با او مقابله می کنیم.

نخست وزیر ترکیه بار دیگر با تاکید بر سیاسی بودن پرونده اخیر مطرح شده فساد مالی علیه برخی وزرا و نزدیکان کابینه خود گفت: از زمان مطرح شدن این پرونده ترکیه بیش از 120 میلیارد دلار ضرر مالی کرده است.

وی گفت: پاسخ این ضرر مالی را چه کسی خواهد داد؟! چرا کاری کردید که با اعتبار و آبروی کشور بازی شد؟

اردوغان تاکید کرد مردم ترکیه در روز 30 مارس در انتخابات شوراها پاسخ تمامی این افتراها و اتهامات را با رای به حزب حاکم عدالت و توسعه خواهند داد.

از زمان مطرح شدن پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه که منجر به استعفای 3 وزیر و ترمیم کابینه و نیز استعفای سه نماینده عضو حزب حاکم از پارلمان ترکیه شد، دولت اردوغان در بدترین بحران سیاسی 11 سال گذشته خود به سر می برد.

مخالفان خواهان استعفای اردوغان شده اند و در روزهای گذشته تظاهراتی در شهرهای مختلف ترکیه علیه اردوغان برگزار شده است، اما نخست وزیر ترکیه تاکید کرده است استعفا نمی دهد و  افشای این پرونده توطئه ای داخلی و بین المللی برای به عقب بردن ترکیه و جلوگیری از پیشرفت روز افزون این کشور است.
نظرات بینندگان