arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۰ دی ۱۳۹۲

ورود اف بی آی به پرونده ترور محمد شطح

تیمی متشکل از ماموران پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی به مقام های لبنانی برای تحقیق در خصوص پرونده ترور وزیر سابق دولت لبنان کمک می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم: تیمی متشکل از ماموران پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی به مقام های لبنانی برای تحقیق در خصوص پرونده ترور وزیر سابق دولت لبنان کمک می‌کنند.

به گزارش دیلی استار؛ دادستان کل لبنان تاکید کرد، گروهی از ماموران پلیس فدرال آمریکا برای تحقیق در خصوص پرونده ترور محمد شطح وزیر سابق دولت لبنان به مقام های بیروت کمک و یاری رسانده اند.بر اساس این گزارش وی تصریح کرد، مقام های لبنانی موافقت خود را اعلام کرده اند تا به پلیس فدرال آمریکا اجازه دهند کمک های فنی خود را برای تحقیق در خصوص ترور محمد شطح در اختیار بیروت قرار دهند.

تیم متشکل از ماموران اف بی آی روز یکشنبه وارد بیروت شده و از محل انفجار واقع در حومه بیروت بازدید کرده است. این تیم تحقیقاتی نمونه برداری هایی را انجام داده و خلاصه ای از اقدامات انجام شده خود را در اختیار مقام های امنیتی لبنان قرار داده است.وی در ادامه تصریح کرد، مقام های لبنانی از هرگونه کمک بین المللی که بتواند واقعیت ها و حقایق مربوط به این جنایت و سایر جنایت ها را افشا کند، استقبال می کنند. ولی تحقیق نهایی در خصوص پرونده های جنایی وظیفه نهادهای امنیتی و قضایی لبنان است.

این تیم تحقیقاتی اف بی آی قرار است امشب بیروت را ترک کند. انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در روز 27 دسامبر در شهر بیروت منجر به کشته شدن محمد شطح از مشاوران ارشد سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان شد. در این حادثه 7 نفر دیگر نیز کشته شدند.
نظرات بینندگان