arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۲

بانک مرکزی کمکی به فریب خوردگان نخواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


در حالی که نام تعدادی از موسسات اعتباری از سایت بانک مرکزی حذف شده است، معاون نظارتی بانک مرکزی حجت را بر مردم تمام کرده و عنوان کرد که اسامی موسسات مجازی که قاعده‌ای بر کار آنها استوار است در سایت بانک مرکزی وجود دارد و مردم باید بدانند که اگر موسسه غیر مجازی را انتخاب کرده و وجوه خود را در این موسسات سپرده‌گذاری کنند، مسوولیت با خودشان است و دولت، بانک مرکزی و هیچ یک از مقامات کشوری در این زمینه هیچ کمکی نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا در این راستا حمید تهران فر در پاسخ به سوال ایسنا درباره فعالیت موسسات اعتباری بدون مجوز بانک مرکزی اظهار کرد:همان روش قبلی را در مقابله با فعالیت موسسات غیر مجاز با شدت و حدت ادامه می دهیم و اکنون با مقامات کشوری، قوه قضاییه و دادستانی کل کشور در حال هماهنگی هستیم تا کار با جدیت بیشتری پیگیری شود.

بانک مرکزی حجت را بر مردم تمام کرد

وی در ادامه با تاکید بر این که نباید در آینده هیچ موسسه پولی و مالی در کشور بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت کند، تصریح کرد:مردم برای شناسایی موسسات مجاز باید به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند و باید بدانند که اگر موسسه غیر مجازی را انتخاب کرده و وجوه خود را در این موسسات سپرده گذاری کنند ، مسوولیت با خودشان است و دولت، بانک مرکزی و هیچ یک از مقامات کشوری در این زمینه کمکی نخواهند کرد.

معاون نظارتی بانک مرکزی در ادامه از بروز مشکل برای چند موسسه در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت:بانک مرکزی در این زمینه هیچ کمکی نخواهد کرد.

تهران فر با بیان این که دیدگاه بانک مرکزی و مقامات کشوری ایجاد نظم بر بازار پولی کشور است، اظهار کرد:ما باید بدانیم که وضعیت گردش نقدینگی در کشور به چه صورت است بنابراین تردیدی نیست که همه موسساتی که وجوه مردم را جمع آوری می کنند باید تحت نظم کار کنند و هیچ استثنایی در این زمین وجود ندارد و این حرف آخر بانک مرکزی است.

اخطار بانک مرکزی به موسسات غیر مجاز

وی با اشاره به این که در این زمینه به تعدادی از موسسات اخطار داده شده است، اضافه کرد:تعدادی از اخطارها در دولت قبل ابلاغ شده بود و ما نیز به تعدادی از موسسات اخطار داده بودیم و حجت تمام است و مسوولیت هر گونه مشکل در این زمینه به عهده خود مردم است.

تهران فر افزود:در گذشته به دلیل این که اطلاع رسانی کافی صورت نگرفته بود همکاری هایی انجام شد و پول مردم باز گردانده شد، اما اکنون هیچ کمکی نمی شود.

اسامی موسسات مجاز در سایت بانک مرکز ی اعلام شده است!

معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که چرا اسامی موسسات غیر مجاز را اعلام نمی کنید، گفت:اسامی موسسات مجاز در سایت بانک مرکز ی اعلام شده است و حداقل انتظار از مردم که می خواهند دسترنج خود را نزد موسسات سپرده گذاری کنند این است که اطلاعات لازم را کسب کرده و در این زمینه استعلام کنند مانند افرادی که می خواهند وارد بازار سرمایه شوند و در مورد سهام مختلف تحقیق می کنند.

وی با تاکید بر این که مردم نباید فریب بخورند و باید به سایت بانک مرکزی مراجعه کنند، ادامه داد:ما تضمین نمی کنیم و نیرو نداریم که در همه جای کشور حضور داشته باشیم و هر کسی بر سر در مغازه اش زد با مجوز بانک مرکزی برخورد کنیم، اما اسامی موسسات مجازی که قاعده‌ای بر کار آنها استوار است در سایت بانک مرکزی وجود دارد.

این اظهارات در صورتی اعلام شده که طی روزهای گذشته اسامی پنج موسسه اعتباری از سایت بانک مرکزی حذف شده و این بانک طی روز گذشته اعلام کرده که از آنجا که موسسات مذکور در مراحل مختلف ساماندهی قراردارند و تاکنون موفق به تکمیل تشریفات اداری مربوط برای اخذ مجوز فعالیت نشده‌اند، لذا پس از طی این مراحل و اخذ مجوز یاد شده از بانک مرکزی، اسامی آن ها مجدداً بر روی پایگاه اطلاع رسانی این بانک قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان