arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۲۱ دی ۱۳۹۲

عذرخواهی متفاوت و 110 دقیقه ای فرماندار ایالت نیوجرسی آمریکا از مردم بابت ترافیک: شب ها نمی توانم بخوابم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کریس کریستی، فرماندار جمهوریخواه ایالت نیوجرسی آمریکا که از  نامزدهای احتمالی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکاست، طی یک نشست طولانی رسانه ای از مردم نیوجرسی عذرخواهی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل تیک Tik.ir،‌ پرترددترین پل آمریکا، پل جورج واشنگتن در ایالت نیوجرسی است که مسدود شدن کوتاه مدت بخشی از مسیر آن که چند ماه پیش اتفاق افتاد، کابوس ترافیک اتومبیل در شرق آمریکا خوانده شد. اکنون روشن شده که تصمیم به بستن این پل تصمیمی بوده که با انگیزه سیاسی و با سودجویی انجام شده و اکنون یک افتضاح سیاسی لقب یافته است.

کریس کریستی در کنفرانس خبری گفت: همه کسانی که براثر این رفتار آسیب دیدند سزاور این عذرخواهی هستند و به همین جهت از آنها عذرخواهی می کنم. من به خاطر ناکامی در تشخیص سریعتر این مشکل عذرخواهی می کنم اما اکنون به نظرم ماهیت واقعی این مشکل را درک می کنم و در نتیجه اقدامات ذیل را برداشته ام.

وی گفت:من امروز ریچارد کلی را از کار برکنار کردم زیرا وی به من دروغ گفته بود.من کارکنان ارشد خود را جمع کردم و به آنها گفتم اگر اطلاعاتی درباره بستن این جاده در فورت لی دارند،یک ساعت فرصت دارند به رئیس امور کارکنان یا رئیس شورای من بگویند. من به آنها گفتم اگر اطلاعاتی به من ندهند خواهم گفت هیچ یک از کارکنان من در این موضوع دخالت نداشتند.

وی گفت: رئیس کارکنان و رئیس شورا با هر یک از اعضای ارشد کارکنان من صحبت کردند و به من گفتند که همه آنها اطلاعاتی در این زمینه نداشتند. من با رئیس امور کارکنان و رئیس شورا نیز صحبت کردم که آنها نیز به من گفتند اطلاعی نداشتند.این مسئله باعث شد تا من بگویم هیچ یک از کارکنان من در این زمینه نقش نداشتند.این روشن است دروغ بود. ایمیل هایی که من نخستین بار صبح روز گذشته دیدم ثابت می کند که این دروغ بود. توجیهی برای این رفتار و دروغ به فرماندار یا فردی مسئول در این دولت وجود ندارد.من در نتیجه ریچارد کلی را از کار برکنار کردم.

وی گفت:من بار دیگر خود با اعضای باقیمانده کارکنان ارشد خود صبحت خواهم کرد تا اطلاعاتی را که نمی دانم بدست آورم.من نیاز به این اطلاعات دارم تا تصمیم مناسبی بگیرم.

وی گفت:من نمی دانستم کارکنانم آنقدر احمق هستند که در این کار دخالت داشته باشند و اطلاعات دخالت داشتن خود را به من افشا نمی کنند.من بارها از آنها پرسیدم. من امروز این اقدام رابرداشتم زیرا این وظیفه من است.من مسئول آنچه چیزی هستم که اتفاق افتاد.

وی گفت:وظیفه من به عنوان مدیر ارشد اجرایی این ایالت این است که اقدام کنم و به همین جهت ریچارد کلی را اخراج کردم.

کریس کریستی گفت: من همچنین از لحن و رفتار و موضع که بیل استپی مدیر سابق انتخاباتی در ایمیل ها برداشت،مایوس شدم.من از وی خواستم خود را نامزد ریاست حزب در این ایالت قرار ندهد و از وی می خواهم مشاوره خود به انجمن جمهوریخواهان را متوقف کند .

 فرماندار نیوجرسی که به صراحت لهجه و جسارت شهرت دارد، گفت که شب ها نمی تواند بخوابد و در اندیشه خیانتی است که به او شده. 

کریستی گفت که همواره کوشیده صادقانه خدمت کند و منتهای تلاش خود را به کار بسته تا وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهد.

تحلیلگران و خبرنگاران سیاسی آمریکایی پوزش خواهی کریس کریستی را که در طول نشست خبری روز پنجشنبه که حدود ۱۱۰ دقیقه طول کشید، چندین بار انجام شد، کم نظیر، به یاد ماندنی و متفاوت توصیف می کنند و می گویند که به یاد ندارند هیچ سیاستمداری پوزش خواستن از مردم را این گونه انجام داده باشد.

گفتنی است که روزانه حدود ۳۰۰ هزار خودرو از  پل جورج واشنگتن که نیوجرسی را به شهر نیویورک پیوند می دهد، عبور می کنند. طی ماه سپتامبر گذشته، بسته شدن ناگهانی و نامنتظره برخی خطوط این پل، تردد وسایل نقلیه را روی آن متوقف کرد.
نظرات بینندگان