arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۴۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۲

شاخص آلودگی هوای تبریز در وضعیت هشدار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای تبریز با رسیدن شاخص های آلایندگی آن به ۱۶۰ ˈ پی. اس. آی ˈ ، در وضعیت ناسالم و هشدار قرار گرفت.

حمید قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: روز گذشته شاخص آلودگی هوای تبریز ۱۷۰ پی. اس. آی بود که با توجه به بارندگی پراکنده اخیر، این شاخص با ۱۰ واحد کاهش به ۱۶۰ واحد رسیده است، اما همچنان در وضعیت هشدار و ناسالم قرار دارد. وی خاطرنشان کرد: پایداری های جوی و بروز پدیده وارونگی هوا در چند روز گذشته موجب افزایش آلاینده های جوی هوای تبریز شده است.

قاسمی با اشاره به افزایش شاخص آلاینده های هوای تبریز افزود: شاخص آلودگی هوای تبریز در حالی امروز به ۱۶۰ پی اس آی رسیده که روز گذشته میانگین این شاخص ها معادل ۱۷۰ و در دو روز گذشته ۱۴۰ پی اس آی بود.وی ابراز امیدواری کرد با ادامه روند بارندگی، هوای تبریز دوباره در وضعیت سالم قرار گیرد.

قاسمی گفت: شاخص آلودگی هوا اگر زیر ۱۰۰ پی. اس. آی باشد سالم، بین ۱۰۰ و ۲۰۰ ناسالم، بین ۲۰۰ و ۳۰۰ وضعیت اضطرار و ۳۰۰ به بالا وضعیت بحران به شمار می رود.

وی از همکاری و همراهی شهروندان برای کاهش آلودگی هوای تبریز قدردانی کرد و افزود: شهروندان تا جایی که امکان دارد به جای خودروهای تک سرنشین از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و بیماران قلبی نیز از ترددهای بی مورد خودداری کنند.

نظرات بینندگان